وظیفه بازارگردان، رشد قیمت نیست

تشویق مردم به سرمایه گذاری در بازار سهام، بهترین و صحیح ترین گزاره موجود است، اما راه های سرمایه گذاری برای افراد، به نسبت درجه ریسک پذیری و شناخت از بازار، متفاوت است.

به گزارش صدای بورس، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه، با بیان مطلب بالا گفت: بعد از رشدهای پیاپی در چهارماه نخست امسال و رشد ۳۱۰ درصدی شاخص کل، طبیعی ترین حالت ممکن، اصلاح بخشی از این بازدهی بود. به ویژه اینکه آن رشد، تناسب خاصی با ارزش ذاتی اکثر سهم ها در آن مقطع نداشت.
وی با تاکید بر اینکه تشویق مردم به سرمایه گذاری در بورس، بهترین و صحیح ترین گزاره موجود است، ابراز داشت: اما نباید فراموش کرد که راه های سرمایه گذاری برای افراد به نسبت درجه ریسک پذیری و شناخت از بازار، متفاوت است.
این کارگزار بازار سرمایه خاطرنشان کرد: باید ساختار سرمایه گذاری افراد بررسی و بر همان اساس، مدل سرمایه گذاری نیز معرفی شود. باید سرمایه گذاران را آگاه کرد که حتما به شخص یا اشخاصی که دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند، مراجعه و با راهنمایی و تشخیص آن، نوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: همان طور که پزشک به صرف مناسب بودن دارو، نمی تواند یک نسخه واحد به تمامی بیماران بدهد، نوع سرمایه گذاری هم نمی تواند برای همه افراد یکسان باشد.
آقابزرگی با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به موقع و درست به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: در این زمینه ضعف هایی داشتیم که باید اصلاح شود.
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: وظیفه اصلی بازارگردان، رساندن قیمت روی تابلو به جایگاه واقعی و ارزش ذاتی، افزایش نقد شوندگی و افزایش حجم معاملات است.
وی تاکید کرد: زمانی که قیمت در حال اصلاح باشد، نمی توان از صندوق بازارگردان انتظار داشت که منابع را صرف کرده و در مقابل اصلاح قیمت مقاومت کند. اصلاح قیمت ناگریز و جزو ذات بازار است. هر گونه ابزاری و هر گونه قانونی که در نظام داخلی و نظام عرضه و تقاضای بازار تداخل ایجاد کند، به نتیجه نخواهد رسید، زیرا خلاف جریان اصلی بازار حرکت می شود. این اقدام را می توان مشابه نظام قیمت گذاری دستوری دانست. با بخشنامه و دستور نمی توان بازار را هدایت کرد.
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه ابراز داشت: طی ماه های گذشته شاهد بودیم که ترکیب دارایی صندوق ها، ارزش تضمین اعتبارات صنعت کارگزاری تغییر کرد، اما بازار به سمتی که خودش تمایل دارد، حرکت می کند و آن مسیر، اصلاح قیمتی است.

منبع: عصرمالی

کد خبر 420067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =