پیش بینی بازار سرمایه فردا (۷ آبان ۹۹)

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شستا شاخص ساز است و بسته بودن این نماد در ادامه دار بودن ریزش های بازار سرمایه تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش صدای بورس، امروز بازار معاملات بورس تهران با کاهش مواجه بود و در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۱ هزارواحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش۴ هزار و  ۲۳۵ واحدی در محدوده۳۸۰ هزار ۱۰۱ واحدی قرار گرفت.

احمدرضا کشاورزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس به ریزش‌های متوالی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده بسیاری از صنایع و بانک ها به قیمت های اردیبهشت ۹۹ خود بازگشته اند و عمده سهامی که در بازار است به P/E بین ۵ تا ۷ رسیده اند از این جهت  سهام ارزنده و سهامی که با P/NAV آن ها بین ۵۵ تا ۶۵ باشد در بازار کم نیستند.
وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه فردا گفت: با توجه به هیجانی که در بازار وجود دارد، آغاز کار بازار فردا منفی خواهد بود.


بیشتربخوانید:
خرید تمام عرضه‌های «فولاد»
«فملی»، تلاش برای رشد در آخرین دقایق
«خساپا» متوقف شد
«سیتا» زیر قیمت عرضه اولیه


کشاورزی در ارتباط با چرایی منفی بودن بازار سرمایه گفت: شستا شاخص ساز است و بسته بودن این نماد در ادامه دار بودن ریزش های بازار سرمایه تاثیر مستقیم دارد. باز شدن شستا باعث می شود زودتر به اصلاح نهایی برسیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ریزش های بازر سرمایه ادامه دار خواهد بود، به دو مصوبه امروز سازمان بورس اشاره کرد و  گفت: براساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و در راستای افزایش ظرفیت تقاضای بازار، مصوباتی نهایی و اعلام شد. این مصوبات شامل تغییر سقف مجاز خرید صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با ۳۳ درصد افزایش از ۱۵ به ۲۰ درصد بوده و همچنین طبق این مصوبه درصد اعتبار مجاز مشتریان کارگزاریِ با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰ به ۳۰ درصد افزایش یافت.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر این مصوبات اجرایی شود در روند آینده بازار سرمایه تاثیر مثبت خواهد گذاشت. در حال حاضر در بازار سرمایه به خاطر انتخابات آمریکا بلاتکلیفی وجوددارد و سردرگمی را برای بورس به همراه آورده است. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 419979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =