شگردهای جدید کلاهبرداران سهام عدالت

در حالی که قرار بود آزادسازی سهام عدالت به معیشت خانوارهای کشور کمک کند و منفعت اصلی آن را به سهامداران برسد، گروه‌های مختلف به جز سهامداران سود بردند.

به گزارش صدای بورس در شرایطی که امکان فروش سهام عدالت برای کارگزاری‌ها وجود ندارد، حقوقی‌ها تمایلی به خرید بلوکی این سهام ندارند، سهامداران منتظر دریافت پول سهامشان هستند و … افرادی با ایجاد کانال و گروه در فضای مجازی با نام سهام عدالت پول درمی‌آورند.

یک گروه تلگرامی با نامی مرتبط با سهام عدالت در تلگرام از اعضای خود می‌خواهد تا مخاطب‌های خود را به گروه اضافه و به‌ازای هر فرد مبلغی را دریافت کنند.

در پیام این گروه آمده است: «شرکت ازاد سازی سهام عدالت خریدار تک تک افراد یا مخاطب تلگرام شماست، شرکت برای خرید و فروش سهام عدالت و جذب مشمولان دریافتی سهام عدالت با کد پیگیری:5993939 ،هریک از اعضای مخاطبین شما به قیمت10هزار تومان خریدار است.»

امکان ورود به کانال به جز از راه یکی از مخاطبان ممکن نیست، یعنی لینکی وجود ندارد.

در این کانال هدف را اینطور توضیح داده است: «میپرسید شما اد بزنید چه سودی برای شرکت بزرگ ما داره :جواب:مثال یکی از مخاطبین شما قصد خرید و فروش سهام عدالت دارد به موسسه ما میپوندت و به صورت رسمی به اداره ما تشریف میاورد و سهام خود راه خرید و فروش میکند.»

همچنین این کانال بدون هویت مدعی است که نزدیک چهار سال هست خریدوفروش سهام را انجام می‌دهد و در عرصه تلگرام سهام عدالت از سال 86 بوده است.

براساس نرخ‌هایی که در این گروه آمده به‌ازای اضافه کردن ۲۰۰نفر از مخاطبان مبلغ دو میلیون تومان به حساب فرد واریز می‌شود.

پیش از این نیز برخی با خرید برگه‌های سهام عدالت به نصف قیمت اصلی کسب سود کرده بودند.

این در حالی است که ارزش سهام عدالت در دو ماه و نیم اخیر 40 درصد افت کرده و به 12 میلیون و 500 هزار تومان رسیده، یعنی ارزش کل سهام عدالت به رقمی کمتر از 60 درصد آن در مرداد ماه رسیده است.

پرداخت پول برای اطلاعات قابل دسترس

همچنین برخی دیگر با ارسال پیامک به مردم از آنها دعوت می‌کنند تا برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت خود را یک شماره تماس بگیرند.

اما سهامداران با این شماره به اطلاعات اولیه‌ای می‌رسد که به‌ازای هر دقیقه آن چهار هزار تومان روی قبض تلفن محاسبه می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 419894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =