تصاحب برترین جایگاه صندوق‌های درآمد ثابت

شرکت سبدگردان الماس در سال ۱۳۹۴، با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس،  این مجموعه جوان و با انگیزه در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارند که مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

تمرکز بر سپرده بانکی و اوراق بدهی
نخستین صندوق این شرکت جوان در اسفندماه ۱۳۹۴، با نام «گنجینه الماس پایدار»، با هدف جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، فعالیت خود را در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق، با رشدی ۱۱۲ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال نیز فراتر رفته است. به تبع نوع صندوق، بازار سهام و در صدر آن گروه‌های «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «مواد و محصولات دارویی» و «خودرو و ساخت قطعات» تنها سهمی ۱۸ درصدی از پرتفوی صندوق دارند و عمده دارایی این صندوق به صورت برابر میان سپرده بانکی و اوراق بدهی تقسیم شده است. گنجینه الماس پایدار با کسب حدود ۶۷ درصد بازدهی در یک‌سال اخیر، عملکرد بسیار خوبی داشته و در جایگاه ارزشمند دومین صندوق با درآمد ثابت پربازده کشور، قرار گرفته است.

توان بهتر برای ظاهر شدن
خالص ارزش دارایی‌های صندوق «گنجینه ارمغان الماس» که در مردادماه ۱۳۹۵ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیردرگروه صندوق‌های سهامی آغاز به کار کرد در یک‌سال گذشته با رشدی ۳۳۲ درصدی، در حال تلاش برای عبور از سطح ۴۰۰ میلیارد ریال است. بازار سهام و به خصوص گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «فلزات اساسی» با سهمی ۸۸ درصدی در پرتفوی صندوق، بیشتر از سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری، مورد توجه مدیران این صندوق بوده است. گنجینه ارمغان الماس، گرچه با کسب ۳۲۶ درصد بازدهی در یک‌سال گذشته، عملکرد بسیار خوبی داشته و کام سرمایه‌گذارانش را حسابی شیرین کرده، اما با توجه به بازدهی شاخص کل بازار سهام و عملکرد بسیاری از صندوق‌های سهامی دیگر، توان بهتر از این ظاهر شدن را نیز داشت که البته دلیل اصلی آن تطبیق ریسک و بازده مناسب برای 
سرمایه‌گذاران است.

کسب جایگاه پربازده‌ترین
سومین صندوق این شرکت نیز در آبان‌ماه ۱۳۹۷ با نام «گنجینه الماس بیمه دی،» باز هم با هدف جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، فعالیت خود را در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق، با رشدی ۵۶۶ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون از سطح ۲۴۰۰ میلیارد ریال نیز فراتر رفته است. به تبع نوع صندوق، بازار سهام و در صدر آن گروه‌های «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» تنها سهمی ۱۵ درصدی از پرتفوی صندوق دارند و عمده دارایی این صندوق با نسبت ۳۷ و ۴۷ درصد، به ترتیب به سپرده بانکی و اوراق بدهی اختصاص یافته است. گنجینه الماس بیمه دی، با کسب ۸۳ درصد بازدهی در یک‌سال اخیر، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با اقتدار کامل در جایگاه پربازده‌ترین صندوق با درآمد ثابت کشور، ایستاده است.

در جدول زیر مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت سبدگردان الماس را مشاهده می‌کنید.

سجاد یزدانی ، کارشناس سامانه رسام
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۳

کد خبر 419823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =