۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
عملکرد ۶ماهه «وتجارت»

گزارش عملکرد ۶ماهه بانک تجارت منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، بانک تجارت در ۶ ماهه نخست سال ۹۹، حدود ۱ هزار  میلیارد تومان(معادل ۴ تومان به ازای هر سهم) سود شناسایی کرده است. این بانک در مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۹۹ میلیارد تومان زیان ساخته بود.

 این بانک در فصل تابستان حدود ۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان(۱۷ درصد رشد نسبت به فصل گذشته) درآمد حاصل از تسهیلات و حدود ۱ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان(۷۳ درصد بیشتر از فصل گذشته) سود حاصل از سرمایه گذاری شناسایی کرده است.  همچنین حدود ۴ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان سود به سپرده گذاران خود پرداخت کرده که نسبت به فصل گذشته ۵ درصد رشد داشته است. در نتیجه سهم بانک از درآمدهای مشاع در این فصل به حدود ۱ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان(۱۸۳ درصد رشد نسبت به فصل گذشته) رسیده است.

براساس این گزارش، در بین درآمدهای غیرمشاع بانک شناسایی سود ۲ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومانی تسعیر ارز خود نمایی می کند.  در بخش هزینه ها شاهد شناسایی حدود ۳ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان هزینه عمومی، اداری بوده ایم که بیشترین مقدار آن به نسبت فصول گذشته است.  در نهایت بانک در این فصل حدود ۹۸۵ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است که از سومین فصل متوالی سود سازی بانک خبر می دهد.
به طور کلی بانک از لحاظ عملیاتی تثبیت شده و به نظر می رسد تا زمانی که نرخ بهره واقعی منفی باشد بتواند به این روند ادامه دهد. تراز ارزی مثبت هم برای سهم پتانسیل مهمی است و تنها نکته ی باقی مانده کنترل هزینه های بانک است. قیمت سهم ۳۰۶ تومان است و در سه ماه گذشته ۳۱ درصد افت داشته است.

کد خبر 419446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =