تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار سرمایه

با توجه به روند کاهشی قیمت دلار در ایران بازار سرمایه در شرایط خاصی به سر می برد برای آگاهی بیشتردر این خصوص صدای بورس گفت و گویی با فرشاد به آبادی؛ مشاور اقتصادی ایران انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

به گزارش صدای بورس، با توجه به روند کاهشی قیمت دلار در ایران و نزدیک شدن به انتخابات امریکا بازار سرمایه ایران در شرایط خاصی به سر می برد برای آگاهی بیشتردر این خصوص صدای بورس گفت و گویی با فرشاد به آبادی؛ مشاور اقتصادی ایران انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

  تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار سرمایه را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
ما باید از کاهش قیمت دلاردر بازارو تاثیر آن در بازار سرمایه استقبال کنیم و دلیل آن این مساله است که؛ در حال حاضر بیشتر شرکت هایی که در بازار سرمایه در حال فعالیت هستند هنوز تسویه ارزی صورت نگرفته است . در حال حاضر قیمت سهام با دلار زیر ۲۰ هزار تومان معامله می شود و کاهش قیمت انگیزه افرادی که در یک مقطعی پولشان را از بازار بورس خارج کرده و وارد بازار دلار کرده اند مجددا پول های خودشان را به بازار سرمایه بر می گردانند.
به هر حال حضور این افرادی که پول هایشان را از بازار سرمایه خارج کرده و مجددا به بورس بر می گردانند می تواند تاثیر مثبتی بر بازار بگذارد.

پیش بینی شما از روند بازار در آبان ماه چگونه است؟
ما روند بازار را به دو قسمت می توانیم تقسیم کنیم یکی تا ۱۵ آبان ماه است که انتخابات آمریکا در پیش است و دیگری بعد از انتخابات آمریکا است.
تسریع قیمت ارز شروع شده و شرکت شروع به شناسایی درآمدهای دلاری خودشان کرده اند و بر روی صورت های مالی خودشان می گنجانند. اگر این موارد را برای خودمان مبنی قرار دهیم از یک طرف و کاهش قیمت ارز را از سوی دیگر داشته باشیم به نظر می رسد ما روند بازار را در هفته های آینده مثبت می بینیم.
اما انتخابات آمریکا و سر درگمی افرادی که در بازارهای ایران در حال فعالیت هستند و نمی دانند کدامیک از دو گزینه انتخاب می شوند باعث می شود افراد در یک بلاتکلیفی به سر ببرند که وارد بازار سرمایه شوند یا خیر؟
اما بعد از انتخابات آمریکا به نظر می رسد مشخص می شود که چه کسی به عنوان رییس جمهور انتخاب می شود بنابراین  حضورسهامدران در بازار سرمایه پر رنگ تر می شود.
نیمه ی دوم آبان ماه را نیمه پررنگی برای بازار سرمایه می بینم.

بهناز صفری

کد خبر 419445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =