۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
ثبت رکورد تولید در «نوری»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری ضمن تشریح عملکرد ۶ ماهه اول این مجموعه، برنامه های نیمه دوم سال را اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، صانعی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی نوری با تولید دو میلیون و ۴۴۲ هزار و ۴۷۴ تن در شش ماهه نخست امسال توانست رکورد جدیدی را در کارنامه خود ‌به ثبت برساند، گفت: بر اساس گزارش عملکرد تولید شش ماه اول این مجتمع در این مدت ‌موفق به ثبت رکوردهای تولید مختلفی از جمله تولید ۱۰۶درصد پارازایلین وتولید ۱۱۱ درصد بنزن نسبت به ظرفیت اسمی شده است.
به گفته وی پتروشیمی نوری در شش ماهه نخست سال جاری، با افزایش تولید ۲۶٫۵ درصدی ، معادل ۵۱۱ هزار تن محصولات مختلف، نسبت به مدت مشابه سال قبل، موفق به ثبت رکورد ۱۰۷ درصد ظرفیت اسمی و ۱۱۴ درصد ظرفیت برنامه ای تولید در این مدت شده است.
صانعی ادامه داد: در شاخص تولید به ظرفیت که یکی از شاخص های اصلی مجموعه هلدینگ خلیج فارس است در میان شرکت های زیر مجموعه با کسب رقم ۱۱۶ درصد در این شاخص، شرکت آریا ساسول اول شد.
وی با اشاره به افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی نوری گفت: این افزایش سرمایه در سازمان بورس برای طی مراحل قانونی قرار دارد و به محض صدور مجوز ، مجمع آن برگزار می شود.
وی در برنامه ریزی های این مجموعه برای نیمه دوم سال تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی ها در تلاش هستیم تا در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز مثل نیمه اول سال افزایش تولید و سودآوری را در این مجموعه حفظ کنیم.
وی همچنین به سه طرح توسعه ای مهم این شرکت اشاره کرد و گفت: دو طرح توسعه ای که یکی از آنها پتروشیمی هنگام  و دیگری شیرین سازی برش سنگین است در حال کار بوده و تلاش می کنیم امسال به بهره برداری برسد.طرح توسعه ای سوم نیز در مرحله امضای قرار داد پیمانکار است.
مدیرعامل شتروشیمی نوری در خصوص تاثیر این طرح های توسعه ای در سود شرکت گفت: اجرای این طرح ها منجر به افزایش قابل توجه سودآوری و هم‌چنین تنوع‌بخشی به منابع درآمدی فعلی این پتروشیمی می‌شود./همفکران

کد خبر 419444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =