۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کاهش قیمت جهانی نفت

با افزایش ذخایر نفت آمریکا و شمار مبتلایان به کرونا که به ترتیب فزونی عرضه در بازار و کندی بهبود تقاضا برای سوخت را به دنبال خواهد داشت، قیمت نفت کاهش یافت.

 به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، پس از اعلام افزایش ذخایر نفت آمریکا که نگرانی در مورد فزونی عرضه در جهان را شعله ور ساخت و همینطور افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ که بر نگرانی ها در مورد بهبود کند تقاضا برای سوخت، اضافه کرد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت

هر بشکه نفت برنت با ۶۳ سنت کاهش ۴۱.۰۷ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۵ سنت کاهش ۴۲.۶۱ دلار معامله شدند. هر دو شاخص نفتی دیروز افزایش قیمت داشتند.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر به ۴۹۰.۶ میلیون بشکه افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش یک میلیون بشکه ای را داشتند.

از دیگر عواملی که بر قیمت نفت فشار کاهشی دارد، عبور تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ از ۴۰ میلیون نفر در روز سه شنبه است به طوریکه برخی از بخش های اروپا اقدامات قرنطینگی را ازسرگرفتند.

وزیر انرژی روسیه گفت صحبت کردن در مورد آینده کاهش تولید نفت، پیش از ماه سپتامبر بسیار زود است.

اوپک پلاس میزان تولید خود را از ژانویه ۲۰۱۷ با هدف ایجاد توازن در بازار و تقویت قیمت ها و کاهش ذخایر کاهش دادند. آنها در حال حاضر میزان تولید خود ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

در آغاز این رقم ۹.۷ میلیون بشکه در روز بود و قرار است در ماه ژانویه میزان تولید خود را با کم کردن ۲ میلیون بشکه در روز به ۵.۷ میلیون بشکه در روز برسانند.

افزایش تولید لیبی نیز بر فزونی عرضه در بازار افزوده است.

در عین حال، نزدیک شدن دموکرات و جمهوری خواه ها به توافق بر سر کمک مالی کرونایی جدید که می تواند برای سوخت را افزایش دهد، سبب شد تا قیمت ها بیش از این کاهش نیابد.

انتهای پیام/

کد خبر 419438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =