بازار طلا آمادگی ریزش‌های بیشتر دارد

تحلیل گر بازار طلا گفت: بازار آمادگی ریزش بیشتر طلا و سکه را دارد بنابراین امکان کاهش این روند وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، تحولات بازار طلا و سکه در هفته آخر مهرماه همگان را شوکه کرد، دیروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم هر چند این میزان نسبت به میزان افزایش قابل مقایسه نبود اما شسته شدن روند صعودی و وارد شدن در کانال کاهشی خبر مسرت بخشی بود.
عبادالله محمد ولی، تحلیل گر بازار طلا و سکه در گفت و گو با صدای بورس گفت: تحولات بازار طلا و سکه در مهر نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشت و روند افزایشی طلا و سکه نگرانی در اصناف مختلف را با خود به همراه آورد. با اتخاذ سیاست های دولت میزان افزایش قیمت طلا، سکه روند کاهشی به خود گرفت.
وی افزود: این کاهش قیمت ها بستگی به سیاست های پولی و اقتصادی کشور در ۴ روز گذشته بود با ادامه دار بودن سیاست های کنونی، کاهش قیمت طلا و سکه ادامه دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید 
در جلسه علنی امروز مجلس چه گذشت؟
آینده بازار ارز
قیمت سکه طرح جدید ۲۹ مهر ۱۳۹۹
قیمت سکه در ۲۸ مهر ۱۳۹۹


محمد ولی در پاسخ به این پرسش که آیا ریزش های اخیر طلا وسکه ادامه دار خواهد بود، افزود: بازار آمادگی ریزش بیشتر طلا و سکه را دارد بنابراین امکان کاهش این روند وجود دارد.
وی با اشاره به سیاست های پولی و بانکی دولت گفت: سیاست های پولی در راستای مدیریت تقاضا و عرضه در روزهای اخیر توانست روند صعودی بازار را مدیریت کند.
محمد ولی گفت: اگر سیاست های اتخاذ شده کم رنگ شود به همان نسبت اثر گذاری آن بر بازار طلا و سکه کاهش پیدا کند.
وی افزود: قیمت کنونی دلار و سکه، ارزش واقعی آن نیست، با تقویت پول ملی در مقابل سایر ارزها می توان شاهد رسیدن قیمت طلا و سکه به جایگاه واقعی خود بود.
این کارشناس بازار طلا و سکه در آخر به شهروندان توصیه کرد از سرمایه های خود حفاظت کنند و آن را در تلاطم بازارهای پر ریسک قرار ندهند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 419436

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =