ادغام‌های بزرگ در صنعت شیل آمریکا

ادغام و تملیک (M&A) در صنعت شیل آمریکا رو به افزایش است.

به گزارش صدای بورس، تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا برای کاهش هزینه‌های تولید به ادغام روی آورده‌اند. به گفته تحلیلگران، تشدید فشار هزینه‌ها این شرکت‌ها را وادار کرده تا رقبای کوچکتر خود را تصاحب کنند.

در تازه‌ترین تحول، شرکت منابع طبیعی Pioneer (یکی از بزرگترین مجریان مستقل در صنعت شیل) از خرید شرکت Parsley Energy به بهای ۴.۵ میلیارد دلار خبر داد. همه‌گیری بیماری کرونا از میزان تقاضا برای نفت کاسته و موجب کاهش قیمت‌ها شده است. به همین دلیل، تولیدکنندگان نفت و گاز شیل که با مشکلات مالی مواجه هستند، ناچارند هزینه‌هایشان را کاهش دهند.

با وجود کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی قیمت نفت خام، این شرکت‌ها برای حفظ میزان تولید خود مجبورند به سرمایه‌گذاری ادامه دهند. میزان تولید نفت از چاه‌های شیل روند نزولی دارد. به نظر نمی‌رسد که غول‌های نفتی جهان وارد این عرصه شوند، بنابراین تحلیلگران انتظار دارند که تولیدکنندگان شیل به دنبال شرکای جدید باشند. متیو پورتیلو، مدیرعامل بانک سرمایه‌گذاری Tudor, Pickering, Holt & Co. در این باره گفت: تعداد شرکت‌های کوچک فعال در صنعت شیل هر روز در حال کاهش است.

دوشنبه گذشته، مقام‌های شرکت Concho با فروش این شرکت به کونوکوفیلیپس به قیمت ۹.۷ میلیارد دلار موافقت کردند. پیش از آن نیز شورون از خرید شرکت Noble Energy به قیمت ۴.۲ میلیارد دلار خبر داده بود. در این میان، شرکت‌های نفتی اروپایی از خریدهای جدید در این زمینه خودداری می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میزان ورشکستگی در بین تولیدکنندگان انرژی نزدیک به ۲۱ درصد افزایش یافته است. بنابراین، ادغام و تملیک شرکت‌ها در این بخش می‌تواند به سود صنعت شیل و بازار کار منجر شود.

منبع: رویترز

کد خبر 419425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =