پرداخت پول از منابع صندوق توسعه ملی به کجا رسید؟

ماجرای پرداخت پول از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سهام به کجا رسید؟ سخنگوی دولت در این مورد روز گذشته خبر مهمی را اعلام کرده است.

به گزارش صدای بورس، ماجرای پرداخت پول از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سهام به کجا رسید؟ سخنگوی دولت در این مورد روز گذشته خبر مهمی را اعلام کرده است.

در این مورد علی ربیعی گفته است: پرداخت‌ها از منابع ریالی صندوق انجام می‌شود و در مرحله اول هزار میلیارد تومان تامین و پس از امضای قرارداد توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد.

آن طور که خبرگزاری‌های مختلف گزارش داده‌اند، سخنگوی دولت درباره حمایت صندوق توسعه از بورس گفته است: اکنون این کار در فرآیند اجرا است. با توجه به پیچیدگی‌ها و ابهاماتی همچون نرخ و مدت سپرده‌گذاری و نحوه بازگشت منابع به صندوق توسعه ملی، به‌منظور رفع این ابهامات و نیز برخی ابهامات دستگاه‌های نظارتی، موضوع در هیات امنای صندوق در مورخ دوم مهر مطرح و ابهامات آن برطرف شد.

ربیعی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها این بود که اختصاص ارز موجب افزایش پایه پولی می‌شود، گفت: پرداخت‌ها از منابع ریالی صندوق انجام می‌شود و در مرحله اول هزار میلیارد تومان تامین و پس از امضای قرارداد توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد و این پرداخت‌ها در چند مرحله به‌طور مداوم ادامه خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 419370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =