مسابقه ای به نام «تعیین مدل قیمت گذاری فولاد»

معاون معدنی وزیر صمت به صدای بورس گفت: نتیجه نهایی مذاکرات به زودی اعلام می شود.

به گزارش صدای بورس، یکی از اساسی ترین محصولاتی که در بورس کالای ایران عرضه می شود، فولاد است. فولادی ها در طول چند دهه گذشته از قدرت چانه زنی بسیاری در تصمیمات مربوط به این حوزه برخوردارند. فولادسازانی همچون فولاد مبارکه اصفهان از جمله قدرتمندانی هستند که در رسانه ها نیز نفوذ بسیاری دارند.

در زمان معاون وزیر پیشین صمت، جعفر سرقینی همواره بین فولادی ها و وزارت صمت کشمکش بود. اکنون و در زمان داریوش اسماعیلی نیز این کشمکش ها در حالی ادامه دارد که سخن از تغییر معاون وزیر صمت توسط  رزم حسینی دهان به دهان می چرخد.

داریوش اسماعیلی، معاون معدنی وزیر صمت به صدای بورس گفت: در ارتباط با موضوعات مربوط به فولاد و بورس کالا در حال مذاکره و بررسی با تیم کارشناسی هستیم. نتیجه نهایی این مذاکرات به زودی اعلام می شود.

در فضای مجازی از ابلاغیه وزارت صمت در مورد قیمت گذاری دستوری سخن گفته شد . مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ابلاغیه قیمت گذاری دستوری فولاد را در گفت و گو با همفکران تکذیب کرد.

این موضوع حدود یک سال و نیم است که در حال بررسی است و بارها درباره آن جلسات مختلفی تشکیل شده، پیشنهادهایی مطرح می شود اما فقط در حد پیشنهاد است و برای اجرایی شدن باید از هفت خان رد شود که هنوز حتی از یک خان هم رد نشده است.

معاون وزیر صمت از قیمت گذاری فولاد چه می گوید؟

اسماعیلی در مصاحبه ای با مهر در مورد بخشنامه ای که از دیروز در شبکه های اجتماعی بعنوان تصمیم تازه وزارت صمت برای قیمت گذاری فولاد دست به دست می شود و موجب واکنش تند فعالان بازار سهام شده،  اظهار کرد: در جلسات اخیر به خصوص بعد از کسب رای رزم حسینی به عنوان وزیر صمت، عمدتا بر روی افزایش تولید و تقویت صادرات فولاد متمرکز بوده ایم. در این راستا جلساتی هم مرتبط با بخش های فولادی از جمله تولید و عرضه در بورس کالا و همینطور بررسی نحوه تقویت صادرات محصولات فولادی برگزار کردیم.

فردا قیمت گذاری فولاد بررسی می شود

از طرفی طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت‌گذاری دستوری فولاد فردا در جلسه غیرعلنی مجلس  شورای اسلامی بررسی می‌شود.

بورسان در گزارشی نظر نماینده های مجلس را بررسی کرده است،نماینده خراسان شمالی اظهار کرد: طرح کمیسیون متفاوت از شیوه نرخ‌گذاری وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 419368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =