۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
افزایش سرمایه۱۰۰ درصدی آریا

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آریا از محل سود انباشته به تصویب هیات مدیره این شرکت رسید و گزارش توجیهی مصوب در سامانه کدال بارگذاری شد.

به گزارش صدای بورس،  امیرحسین بحرینی؛ مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با اعلام مطلب فوق توضیح داد: از آنجا که اجرای سریع پروژه احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی اتیلن جدید اهمیت فراوانی دارد، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته  در دستور کار قرار گرفت تا سرمایه شرکت از مبلغ ۴۵۸ به ۹۱۶ میلیارد تومان افزایش یابد و بخشی از منابع مورد نیاز برای طرح توسعه از این طریق تامین شود.
بحرینی در خصوص مراحل افزایش سرمایه اضافه کرد: اجرایی شدن افزایش سرمایه مراحلی دارد و منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت است که امید می رود در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
به گفته وی با انتخاب پیمانکار EPCC‌ طرح توسعه احداث واحد جدید پلی اتیلن و امضای قرارداد در شهریور ماه سال جاری، عملیات اجرایی پروژه بطور رسمی آغاز شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید. 
بحرینی تاکید کرد:  با احداث این واحد جدید دو هدف کلیدی دنبال می شود، یکی  تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اتیلن مازاد و دیگری توسعه سبد محصولات و تولید گریدهای متنوع و جدید است که در نتیجه این دو اقدام، ضمن افزایش تولید انواع محصولات پلی اتیلنی به یک میلیون تن در سال و رشد قابل توجه درآمد ارزی شرکت، سودآوری سالیانه نیز حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر خواهد شد که بر این اساس پیش بینی میشود با تکمیل شدن ظرفیت واحد جدید الاحداث ، سودآوری شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال بالغ شود.
آریا با تولید فعلی حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از صنایع پتروشیمی پیشرو در خاورمیانه و با اعتبار جهانی است که در بازار سرمایه کشور نیز یکی از سودآورترین شرکت‌ها به شمار می رود و در ۶ ماهه اول سال جاری با تداوم عملکرد درخشان خود توانسته است از میزان ۶.۰۰۰ هزار میلیارد تومان فروش حدود  ۴.۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص را محقق نماید. 
افزایش ۷۵ هزار تنی میزان تولید شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، کنترل هزینه ها، بازگشت نرخ‌ های جهانی محصولات پس از افت ماههای ابتدایی سال به واسطه بحران کرونا در کنار ارز آوری ناشی از صادرات ۷۰ درصدی محصولات، سبب استمرار نمایش خیره ‌کننده آریا در ۶ ماهه اول سال جاری شده‌است.

کد خبر 419323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =