بورس به مدار افزایشی باز می گردد/ روزهای رونق در راه است

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص تا حدی که بازا رکشش داشته، ریزشی بوده است.

به گزارش صدای بورس،  امروز بازار معاملات بورس تهران با کاهش مواجه بود. این کاهش در ادامه سلسله کاهش هایی است که از آغاز هفته شروع شده است. حقوقی‌ها به‌رغم تلاش هایی که داشتند زورشان به حقیقی ها نرسید و سکان حرکت بازار امروز در دست حقیقی‌ها بود و در نهایت شاخص امروز ۲۹ مهر با ریزش بیش از ۴۲ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۹ هزارواحدی ایستاد. ارزش کل معاملات خرد تقریبا پنج هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲ درصد از کل معاملات شد. 

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. 

بیشتر بخوانید: 
تداوم ریزش بازار / تحرکات حقوقی‌ها در دقایق پایانی بازار
ارزش سهام دارا یکم ۲۹ مهرماه

ارزش سهام عدالت در ۲۹ مهرماه
ارزش سهام عدالت در ۲۹ مهرماه

نگرانی‌ها از آینده بازار سرمایه به حدی است که برخی سهامداران حقیقی با دستپاچی در ضرر سهام خود را طی هفته گذشته و هفته جاری را فروختند. خروج از بازار سرمایه در هیچ قالبی نمی گنجد چرا که هیچ حادثه و یا اتفاق خاصی رخ ندارده است و بیشتر جو حاکم بر بازار سرمایه است که بازار را منفی کرده است.

رسولی زاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با ریزش‌های بازار سرمایه طی هفته  به صدای بورس گفت: شاخص بورس هفته جاری را با ریزش شروع کرد و این ریزش ادامه دار تا امروز هم ادامه داشت اما  به نظر می رسد  شاخص تا حدی که بازار کشش داشته، ریزشی بوده است.
مدیرعامل شرکت پارت در ارتباط با پیش‌بینی فردای بازار سرمایه بیان کرد: پتانسیل های خوبی  برای آینده بازار سرمایه وجود دارد و بازار به سمت تعادل پیش خواهد رفت و افزایش قیمت ها را شاهد خواهیم بود.
وی با اظهار خوش‌بینی به آینده بازار سرمایه ایران به سهامداران حقوقی توصیه کرد: هیچ رخداد منفی و خاصی نیوفتاده است که نگران کننده باشد. در وضعیت تعادل هستیم و حرکت جمعی سهامداران باعث کاهش شاخص و منفی شدن بازار می شود، سهامداران صبر داشته باشند تا تعادل ایجاد شود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 419322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =