میزان ورود نقدینگی حقوقی‌ها و حقیقی‌ها در بازار امروز

امروز بازار معاملات بورس تهران با کاهش مواجه بود و در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۹ هزارواحدی ایستاد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل هم‌وزن در بازار امروز با ریزش ۵۶۹۳ واحدی در محدوده ۳۹۴.۹۵۶ واحدی قرار گرفت.  امروز در بازار ۶۱۱ هزار و ۷۷۵ معامله انجام شد که ارزش معاملات نیز بیش از ۴۳ هزار و ۸۹۴ هزار میلیارد ریال بود. همچنین حجم معاملات بالغ بر ۴ میلیارد و ۰۱۵ میلیون برگه سهم بود.

ارزش کل معاملات خرد تقریبا پنج هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد. 

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. 

سه نماد  فخوز،  وبصادر و  شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به  امین،  #وملل و سامان معطوف بود. 

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد خوزستان معادل ۳۵هزار میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تامین سرمایه امین با برتری ۲۳هزار میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند. 

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۶۰میلیارد تومان بود.

حقوقی‌ها امروز حدود ۵۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. 

کد خبر 419317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =