چگونگی امکان تغییر کارگزار ناظر

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و بر این اساس، اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. از این‌رو مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به‌صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، سهامداران عدالت اگر در تغییر کارگزاری به مشکل برخوردند در ابتدا با کارگزاری مبدا مطرح کنند اگر اقدامی نشد از کارگزاری به واحد نظارت‌های سازمان بورس مربوطه شکایت کنند.
 سایت کارگزاری یا بانکی که سهامداران سهام عدالت برای اولین بار به آن مراجعه می‌کنند به عنوان کارگزاری ناظر انتخاب می‌شود. به عنوان نمونه اگر سهامداران برای فروش سهام خود به یک بانک مراجعه کرده‌اند کارگزاری همان بانک، کارگزاری ناظر وی شناخته می‌شود و یا اگر برای فروش سهام عدالت به سایت کارگزاری خاصی رجوع کرده‌اند، همان کارگزاری، کارگزاری ناظر وی است.
تا قبل از اینکه سهامدار سهامش را به فروش برساند امکان تغییر کارگزار ناظر وجود دارد اما به محض اینکه سفارش فروش قرار داده شد و سفارش باز در جریان باشد، تا قبل از تکمیل عملیات فروش سهام امکان تغییر کارگزار ناظر وجود نخواهد داشت.
 اگر فروش سهامی که سهامدار عدالت به فروش گذاشته است، به صورت کامل انجام شد و سهامدار قصد تغییر کارگزاری ناظر را داشت، باید کارگزار ناظر فعلی، امکان تغییر کارگزاری را فراهم کند اما برخی از کارگزاری‌ها در این زمینه کم کاری می‌کنند.
آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به این گونه هست که  در این باره تنها کاری که باید انجام شود اتصال انفورماتیک شرکت سپرده‌گذاری با انفورماتیک قوه قضائیه است، تلاش بر این است که انتقال سهام به صورت کاملاً مکانیزه انجام شود اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه انجام نشده است.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۲

کد خبر 419314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
+ =