بازارگردانی در هیجانی ترین اوقات

صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی افتخار حافظ در شهریور ۱۳۹۷ توسط شرکت مشاورسرمایه‌گذاری هدف حافظ به منظور انجام فعالیت‌های مهم بازارگردانی تاسیس شد.

به گزارش صدای بورس،  این صندوق اولین بازارگردانی خود را با نماد «ونیرو» آغاز کرد. در حال حاضر نیز وظیفه بازارگردانی در ۶ نماد بورسی و فرابورسی را بر عهده دارد. نمادهای وزمین، آرمان، ونیرو، سجام، سرو و افران از جمله نمادهایی هستند که در حال حاضر مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ به‌وسیله صندوق افتخار حافظ وظیفه بازارگردانی آنها را بر عهده دارد. 
از نکات مهم این صندوق عملکرد بسیار خوب آن در هیجانی ترین اوقات بازار است. همانگونه که می‌دانید صندوق‌های سرمایه‏گذاری در سهام و قابل معامله (ETF) همواره در هیجانات بازار دستخوش بیشترین نوسانات می‌شوند. به طوری که پس از نوسانات عجیب و غریب دارا یکم، نهاد نظارتی بازار مجبور به تعیین دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای صندوق‌های ETF شد. همچنین در نوسانات بازار به دلیل سهل‏المعامله بودن این صندوق‌ها در بازارهای صعودی بسیار بالاتر از NAV ابطال و در بازارهای نزولی بسیار کمتر از NAV ابطال معامله می‌شوند.
اما سابقه معاملات نماد «سرو» همواره نشان دهنده قدرت بازارگردانی در این نماد بوده به نحوی که معاملات این نماد در بدترین حالت‌های بازار اندکی کمتر از ناو ابطال و در صعودی ترین حالت‌های بازار تنها اندکی بیشتر از ناو ابطال انجام پذیرفته است. لذا صندوق افتخار حافظ با مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ به خوبی از پس بازارگردانی این صندوق ETF برآمده است. این صندوق برای انجام عملیات بازارگردانی به جهت افزایش دقت، صحت و سرعت معاملات از پیشرفته‌ترین معاملات الگوریتمی نیز بهره می‌برد. 

احسان حاجی علی اکبری، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۲

کد خبر 419309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =