مخالف هرگونه تغییر در جایگاه مدیریتی شرکت بورس هستیم/معرفی اخلال‌گران بورس به قوه قضائیه

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در رابطه با برخی شایعات عجیب در بورس کشور و شبهه دستکاری و ایجاد اخلال در بازار سرمایه هشدار داد:این را که عده‌ای با فروش بیش از حد و ایجاد صف فروش و عرضه آبشاری سهام سعی در ایجاد فضای منفی در بازار دارند تا به خواسته خود یعنی راضی‌کردن تمام ارکان یک مجموعه برای تغییر مورد نظر خود دست یابند به جد پیگیری می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس،  شاخص کل بورس تهران بعد از ریزش سنگینی که طی ماه‌های اخیر با آن مواجه شد در ماه جاری هرگاه وارد کانال یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار شده بلافاصله به کانال بالاتر بازگشته است؛ این اتفاق موجب شده برخی سهامداران کف یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را کفی محکمی بدانند و تأکید کنند سهام در این محدوده با اقبال خریداران مواجه می‌شود؛ همین نکته امیدواری‌ها را برای سهام داران برای ادامه سهام داری با امید آغاز روند صعودی مجدد زنده نگه داشته است.

در عین حال برخی دیگر از معامله گران  با اشاره به عرضه‌های سنگین روزهای اخیر، انگشت اتهام را به سوی شرکت‌های حقوقی می‌گیرند و آنها را مسئول منفی‌های روزهای اخیر قلمداد می‌کنند.

بازار سرمایه و بورس کشور در حالی روزهای مهمی را پشت سر می‌گذارد که تجربه ماه‌ها و روزهای اخیر به وضوح نشان داده که دیگر اعتماد سابق به بازار سرمایه از سوی سهام دار وجود ندارد و بازار سرمایه هر لحظه و با انتشار یک خبر و یک شایعه دستخوش تحولات زیادی می‌شود.

در این رابطه چندی پیش خبرهایی مبنی بر لابی سنگین یکی از وزیران برای انتخاب یک مدیر باسابقه بورسی برای تصدی مدیرعاملی شرکت بورس تهران در فضای مجازی پخش شده بود. این خبر طی روزهای اخیر با شایعات جدیدی داغ‌تر هم شده است؛ شنیده می‌شود منفی شدن بورس در هفته جاری و ایجاد فشار فروش و عرضه های آبشاری با هدف افزایش فشارها برای رسیدن به تغییر مورد نظر در جایگاه مدیریتی شرکت بورس تهران رخ می دهد.

«محسن علیزاده» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در رابطه با شایعات و اتفاقات عجیبی که این روزها درباره تغییرات در رأس شرکت بورس تهران به گوش می‌رسد گفت: بنده نیز این موضوع را از طرق مختلف و به صورت غیررسمی شنیده‌ام که قرار است جایگاه مدیریتی شرکت بورس تهران دستخوش تغییراتی شود.

وی تصریح کرد:علی رغم اینکه این موضع به صورت مستقیم به ما مربوط نمی‌شود اما به این دلیل که حفظ و حراست از حقوق سهام داران از وظایف ذاتی ما در جایگاه نظارت بر بازار سرمایه است، تصممیات اینچنینی و تغییراتی را که امکان دارد به بازار سرمایه آسیب برساند، به شدت مخرب می‌دانیم و توصیه ما به دوستان این است که در شرایط کنونی بازار دست به چنین تغییراتی نزنند؛ چون تمام اینها می‌تواند یک بازتاب روانی منفی در بازار داشته باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس افزود: اینکه عده‌ای بخواهند برای صورت دادن تغییراتی بیایند بازار را ملتهب کنند و سرمایه مردم را به خطر بیاندازید و گروکشی کنند از چشم ما دور نخواهد ماند و ما این مسائل را رصد می‌کنیم.

وی هشدار داد: بنده به عنوان ناظر در شورای عالی بورس وظیفه خود می‌دانم مراقب باشم تصمیماتی که در این شورای گرفته می‌شود خلاف قوانین و ضوابط نباشد اما حفظ و حراست از سرمایه مردم را هم وظیفه خود می‌دانیم؛ اینکه عده ای در بازار سعی دارند نابسامانی ایجاد کنند و با فروش بیش از حد و ایجاد صف فروش و عرضه آبشاری سهام سعی در ایجاد فضای منفی در بازار دارند تا به خواسته خود یعنی راضی‌کردن تمام ارکان یک مجموعه برای تغییر مورد نظر خود دست یابند را به جد پیگیری می‌کنیم؛ این رفتار اگر به این شکل ادامه یابد بابت این خرابکاری که اخلال در روند اقتصادی کشور تلقی می‌شود این افراد از سوی مجلس شورای اسلامی به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

علیزاده ادامه داد: روز گذشته نیز نامه‌ای در این رابطه به وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده‌ایم  که در شرایط کنونی و در این مقطع نباید این اتفاق(تغییر در جایگاه مدیریتی شرکت بورس تهران) رخ بدهد. متأسفانه شرایط بسیار مناسبی در کشور برای سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه کشور ایجاد شده بود اما برخوردهای سیاسی و اظهارنظرهایی که اشخاص به خود اجازه می‌دهند در هر جایگاهی در رابطه با بورس بکنند منجر به نابسامانی در این حوزه شده است.

وی تأکید کرد: بنده کاری با اسامی اشخاص ندارم اما در این شرایط به هیچ عنوان با تغییر در عرصه مدیریتی موافق نیستم چرا که هرگونه تغییر در بازار مطمئن چیزی جز آسیب رساندن به بازار در شرایط کنونی در پی نخواهد داشت.

منبع: قدس آنلاین

کد خبر 419277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =