دلار به مرز حساس رسید+ جدول و نمودار

دلار که دیروز یک‌شنبه از کانال ۳۲ هزار تومانی پایین رفته بود، امروز زیر سطح ۳۱ هزار تومان بسته شد؛ در سومین روز هفته، بیشتر معامله گران فروشنده بودند و کمتر خریداری جسارت حضور در بازار را داشت.

 به گزارش صدای بورس در چنین شرایطی، دلار در گام اول از محدوده ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومانی عقب نشینی کرد و حدود ساعت ۳ بعدازظهر به ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. از ساعت ۳ موج دوم کاهشی آغاز شد و این ارز حتی تا ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان افت کرد.

به این ترتیب، دلار طی ۲ روز اول هفته حدود ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به مرز حساس ۳۰ هزار تومانی رسید. روند قیمت دلار طی روزهای بعد، به حفظ مرز ۳۰ هزار تومانی یا از دست رفتن آن بستگی دارد.

دو عامل زمینه ساز افت دلار

امروز قیمت حواله درهم از همان آغاز روز نشانه‌های کاهشی از خود نشان داد و زمانی که این ارز به زیر ۸ هزار و ۵۰۰ تومان رفت، انتظارات کاهشی در بازار ارز داخلی شدت گرفت. درهم در اواخر روز گفته می شد که در معاملات پشت خطی به زیر ۸ هزار و ۴۰۰ تومان رفته است. اکنون محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی درهم برای معامله گران بازار ارز داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که درهم به زیر این محدوده برود، دلار در بازار داخلی هم می تواند تا زیر مرز مهم ۳۰ هزار تومانی افت کند. فعالان بازار باور دارند، دلار تنها در صورتی می تواند دچار افت بیشتری شود که مرز یاد شده شکسته شود، چرا که شکست آن می تواند منجر به افزایش انتظارات کاهشی در بازار شود.

در کنار افت قیمت حواله درهم، به نظر می رسد سودگیری معامله گران از خریدهای قبلی، دیگر متغیری است که در ۲ روز ابتدایی هفته در افت قیمت دلار اثرگذار بوده است. برخی معامله گران تصور می کنند که قیمت دلار رشد زیادی را تجربه کرده است و فروش بخشی از دلارهای خود بالای ۳۰ هزار تومان را مناسب می بینند.

تلاش سکه بازان برای کانال ۱۵ میلیون تومانی

سکه امروز از کانال ۱۶ میلیون تومان فاصله بیشتری گرفت و در معاملات پشت خطی حتی تا نقطه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم کاهش یافت. با این حال، بخشی از معامله گران تلاش می کردند که قیمت فلزگران بهای داخلی را بالای مرز ۱۵ میلیونی نگه دارند. سکه امروز بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد؛ این در حالی بود که دلار افت بیشتر ۳ درصدی را به ثبت رسانده بود. به نظر می رسد پیش روی آرام اونس طلا در کانال هزار  و ۹۰۰ دلاری موجب مقاومت محدود سکه بازان در برابر افت بیشتر شده بود. بیشترین بازدهی منفی در روز دوشنبه به شاخص کل بورس تعلق گرفت که حدود ۳.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

  • نمودار نوسان سکه 28 مهر 1399
  • بازدهی بازارها 28 مهر
  • جدول قیمت     دلار سکه وارز 28 مهر 99
  • نمودار نوسان درهم 28 مهر 1399
  • نمودار نوسان دلار 28 مهر 1399
  • نمودار نوسان سکه 28 مهر 1399
  • بازدهی بازارها 28 مهر

منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 419255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =