افزایش تولید با هدایت نقدینگی به بورس

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است پتروپالایشگاه‌ها و صنایع تبدیلی در بورس به‌عنوان شرکت‌های جدید تعریف شوند، گفت: هدایت نقدینگی‌های سرگردان در بازار به سمت بورس مسیری مهم برای افزایش تولید در کشور است.

به گزارش صدای بورس، محسن علیزاده به راه‌های افزایش تولید از طریق بورس اشاره کرد و گفت: لایحه افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار با سلب حق تقدم که به تازگی در صحن علنی به تصویب رسیده به شرکت‌های متقاضی افزایش سرمایه کمک می‌کند تا با افزایش سرمایه، نقدینگی و منابع مالی مورد نیازشان را بدون نیاز به بانک‌ها، صرفا از طریق بازار سرمایه تامین کرده و کار خود را گسترش دهند.  

وی هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه را مسیری دیگر برای افزایش تولید در کشور دانست و افزود: "راه‌اندازی شرکت ‌بورسی جدید" یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند پول‌های سرگردان در بازار را جمع کرده تا منتج به تولید شوند، لذا باید با راه‌اندازی پتروپالایشگاه‌ها، ماحصل فروش سهام آن‌ها را در بورس به حوزه‌های تولیدی تزریق کرد.

علیزاده افزود: اگرچه امروز فروش نفت به دلیل تحریم‌ها با مشکل رو به رو است، اما مانعی در فروش فرآورده‌های نفتی وجود ندارد، لذا در صورت تولید فرآورده‌های نفتی، مشتریان بسیاری حاضر به خرید آن هستند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها و صنایع تبدیلی در بورس به‌عنوان شرکت‌های جدید تعریف شوند، گفت: همچنین باید فرآیند ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه تسهیل شود تا تولید در سال جهش تولید افزایش یابد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 419196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =