۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
بورس از دلار پیشی می گیرد

پویا ناظران، کارشناس اقتصادی می‌گوید: برای وضعیت بازارها تا پایان سال سناریوهای مختلفی وجود دارد اما وجه مشترک تمام این سناریوها این است که در شش ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند. هم‌اکنون شاید بهتر باشد در سبد سرمایه‌گذاری خود، یک مقدار از سهم ارز و دو مقدار از سهم طلا را سبک کنیم و سه مقدار را به سبد بورس اضافه کنیم.

به گزارش صدای بورس، پویا ناظران، کارشناس اقتصادی در تحلیلی از وضعیت بازارها ابتدا به چهار عامل بزرگترین جهش تاریخ بورس در امسال اشاره می‌کند و می‌گوید: این چهار عامل عبارتند از نرخ بهره واقعی که به شدت منفی شده بود، حمایت دولت که کژمنشی به وجود آورده بود، دامنه نوسان که رفتار گله‌ای ایجاد کرده بود و احتکار سهام توسط دولت که کمبود سهم ایجاد کرده بود.

وی سپس به چرایی منفی شدن شاخص بورس در دو ماه اخیر اشاره می‌کند که از جمله عوامل آن، عملی نشدن تعهدات و وعده‌های دولت بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تحلیل خود که به شکل پادکست در کانال تگرامی خود منتشر کرده به پنج سناریو محتمل از آینده بازارها در شش ماه آینده اشاره می‌کند و سپس می‌گوید: وجه مشترک تمام این سناریوها این است که در شش ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند. هم‌اکنون شاید بهتر باشد در سبد سرمایه‌گذاری خود، یک مقدار از سهم ارز و دو مقدار از سهم طلا را سبک کنیم و سه مقدار را به سبد بورس اضافه کنیم.

وی درباره طلا پیش‌بینی کرد: احتمالا شش ماه دیگر قیمت جهانی طلا حدود پنج تا 10 درصد کمتر از قیمت کنونی باشد.

ناظران در پایان این پادکست صوتی تاکید می‌کند: دو اصل سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. یکی متنوع نگه داشتن سبد سرمایه‌گذاری و اصل دیگر طولانی نگه داشتن افق سرمایه‌گذاری است.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 419057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =