نگاهی به عملکرد بازارها در هفته ای که گذشت

بورس در این هفته همانند هفته گذشته رشد کرد و همانند طلا، سکه و دلار در جدول بازدهی مثبت قرار گرفت اما میزان افزایش قیمت سکه به نحوی بود که از دو کانال قیمتی عبور کرد.

به گزارش صدای بورس بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که سپری شد از رشد قابل قبولی خبر می‌دهد، در جدول بازدهی سکه با رشد بیش از ۱۲ درصدی در صدر قرار دارد. سکه در این هفته از دو کانال عبور کرد و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گران شد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه در پایان هفته دوم مهر به رقم ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی رسید که این رقم بی‌سابقه‌ای است.

اما در این هفته با رشد ۱۲.۵ درصدی وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه قیمت هر عدد سکه امامی ۱۶ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

طلا

دیگر فلز گرانبها یعنی طلا نیز با رشد ۱۰ درصدی در این هفته در حال فتح قله‌های جدید از افزایش قیمت است. در این هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به قیمت پایانی هفته دوم ۱۲۹ هزار تومان گران‌تر شده.

قیمت این فلز ارزشمند در هفته دوم مهر ماه روی نرخ یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان بسته شد.

دلار

شاخص بازار ارز نیز همانند طلا و سکه رشد بالای ۸.۵ درصدی در این هفته داشت. قیمت دلار در این هفته مرز مقاومتی ۳۰ هزار تومانی را رد کرد و براساس نرخ اعلامی صرافی ملی در روز پنج‌شنبه ۲۴ مهر ماه هر عدد دلار امریکا با نرخ ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. دلار در هفته گذشته دو هزار و ۵۰۰ تومان کمتر بود و آخرین نرخ ثبت شده آن در روز ۱۶ مهر ماه ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان است.

بورس

برای دومین هفته متوالی شاخص بورس بالا رفت و رشد ۲۱ هزار واحدی کرده است.

براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار از روند معاملات، شاخص کل که در هفته گذشته با رشد ۲.۴ درصدی روی سطح یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی قرار گرفت، در این هفته نیز با رشد ۱.۳ درصدی روی سطح یک میلی ون و ۵۶۱ هزار واحدی ایستاد. این شاخص در طول هفته به سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی برخورد کرد اما دوباره برگشت و نتوانست از آن عبور کند.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 419013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =