یک پیش‌بینی از آخرین روز کاری این هفته بورس  

یک کارشناس بازار سرمایه وضعیت سهام خودرو و پالایشگاهی‌ها را غیر منطقی عنوان کرد و شرایط آخرین روز کاری بازار را پیش‌بینی کرد.

به گزارش صدای بورس، سعید ذوالفقاری کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط این هفته بازار گفت: حمایت‌هایی از خودرو و سهام پالایشگاه‌هایی انجام می‌َشود و معاملات پالایشگاهی‌ها مثبت است تا افرادی که سهام پالایش یکم (دارا دوم) خریدند ضرر نکنند.

وی با اشاره به صعود و نزول‌ها در بازار افزود:‌ لازم است معاملات سهام خودرو شفاف شود. با روش خریدهای هماهنگ قبلی و خرید با کدهای هماهنگ خودرو را مثبت نگه می‌دارند در حالی که این روش‌ها جوابگو نیست.

چرا خودرو مثبت می‌َشود
این کارشناس بازار سرمایه سپس تصریح کرد: این دیدگاه وجود دارد که خودرو را مثبت نگه‌ دارند بازار مثبت می‌شود و ملاحظه می‌شود که کل صنعت منفی است.

ذوالفقاری تاکید کرد: معاملات بازار سرمایه از روال خارج شده است، البته یک‌سری سهم‌ها وجود دارد که گزارش‌های شش ماهه خوبی منتشر کرده‌اند. به عنوان مثال سهام بانک پاسارگاد این وضعیت را دارد و امروز برای آن صف تشکیل شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: یک‌سری سهم‌های دلاری و غیر دلاری رشد کرده است، اما با توجه به شرایط انتخابات، بازار مردد است. یک‌ عده در بازار نوسان‌گیری می‌کنند تا نتایج انتخابات آمریکا مشخص شود.

صرافی بانک ملی سفته‌باز شده است!
ذوالفقاری با اشاره به اینکه صرافی بانک ملی سفته باز شده است، گفت: ایکاش حجم معاملات این صرافی را نشان می‌دادند.

این کارشناس تاکید کرد:‌ بازار دلار ۳۲ هزار تومانی را قبول ندارد، اگر بازار به قیمت ۳۱ هزار تومانی دلار ایمان بیاورد همه بازار مثبت می‌َشود. همان‌طور که از اسفند تا امروز افزایش قیمت دلار باعث شد بازار مثبت شود.

ذوالفقاری علت تمایل به خرید دلار از سوی مردم را ناشی از تمایل پایین به نگه‌داری ریال عنوان کرد و گفت: اگر جو بایدن در انتخابات آمریکا رای بیاورد یک شوک به قیمت دلار وارد می‌شود اما در بلند مدت دلار حتما کاهشی می‌َشود.

خودرو و پالایشگاهی‌ها غیرمنطقی هستند
وی افزود: یک‌سری از سهامداران از معامله سهم‌های دلاری دوری می‌کنند. آنها به سراغ سهم‌های کوچک می‌روند و نوسان‌گیری می‌کنند. در حال حاضر به غیر از سهم خودرو و پالایشگاهی‌ها بقیه بازار منطقی عمل می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فردا هم با توجه به شرایط این روزها، کل بازار می‌تواند منفی شود. دلیلی برای رشد نیست، مگر تک سهم‌هایی که گزارش‌های خوبی برای آنها وجود دارد.

وی گفت:‌ سهم‌های بانک‌ها و بیمه‌ای با آمدن بایدن بیشتر مورد قبول است.

ذوالفقاری سپس تاکید کرد: بازار در حال نوسان است، اینکه یکروز صف خرید در بازار باشد و روز بعد صف فروش برای افرادی که می‌خواهند با تحلیل عمل کنند جذاب نیست.

در پایان بازار سرمایه تصریح کرد: روند کلی بازار منطقی است و به غیر از سهام پالایشگاهی و خودرویی بقیه بازار منطقی عمل می‌کند.

محمد فیروزی

کد خبر 418816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =