روند پرداخت وام ودیعه مسکن به خوبی پیش نمی‌رود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: روند پرداخت وام ودیعه مسکن به خوبی پیش نمی‌رود و سبب شده تا بسیاری از مستأجران نتوانند از این تسهیلات برای تقویت قدرت مالی خود استفاده کنند.

به گزارش صدای بورس، رحمت الله فیروزی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران، گفت: متأسفانه با وجود برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات مذکور، فرآیند پرداخت تسهیلات به مستأجران به خوبی انجام نمی‌شود.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در بحث ارائه تسهیلات ودیعه مسکن، بانک‌ها حتی با دولت برای پرداخت وام هماهنگ نیستند و این مسئله موجب شده که بسیاری از متقاضیان نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: در چند سال اخیر قیمت اجاره به تبع بازار مسکن افزایش چند صد درصدی داشته، این مسئله به این دلیل است که با افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، متقاضیان برای تأمین مسکن خود به بازار اجاره هدایت می‌شوند، این موضوع موجب می‌شود که تقاضا برای تأمین مسکن اجاره‌ای بالا رفته و عرضه کاهش یابد.

فیروزی افزود: کمبود مسکن اجاره‌ای زمینه افزایش قیمت‌ها در این حوزه شده است و متأسفانه بسیاری از مستأجران توان مالی کافی برای تأمین مسکن مورد نظرشان را ندارند، از این رو تسهیلات ودیعه مسکن می‌توانست بخشی از نیازهای مالی مردم را جبران کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعاً باید بحث پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را به سرعت پیگیری شود تا دولت با همراه کردن بانک‌ها، تسهیلات را به متقاضیان بیشتری پرداخت کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 418786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =