ناگفته‌های بورس ایران

کتاب ناگفته‌های بورس ایران اثر علی صالح آبادی، چاپ انتشارات دنیای اقتصاد به روایت خاطرات یک دهه رئیس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار می‌پردازد.

به گزارش صدای بورس، این کتاب سال‌های پرتحول بورس ایران (۱۳۹۳-۱۳۸۴) را شرح می‌دهد و مؤلف که خود در این دوران سکاندار سازمان بورس و اوراق بهادار بوده، به عنوان منبع دست اول، تلخ و شیرین این دوران را بازگو کرده است.
می‌گویند بورس نبض و ویترین اقتصاد است، گروهی هم آن را «دماسنج اقتصاد» لقب داده‌اند. هر یک از این القاب و نام‌ها که باشد، بازاری است هوشمند و زنده، بازاری که در آن حرف‌ها و خبرها، به سرعت برق و باد می‌پیچد و کوچکترین تغییرات در حوزه‌های مختلف، به تندبادی بدل می‌شود، توفان‌هایی که مسئولیت فعالان بازار و متولیان را سنگین کرده تا به فکر ذینفعان باشند و از آن‌ها و سرمایه‌هایشان در برابر این تلاطم‌های گاه و بیگاه مراقبت کنند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: از دیگر مزایای قانون جدید، امکان مقررات‌گذاری در بازار سرمایه بود. در قانون بازار اوراق بهادار صراحتاً این اختیار به سازمان بورس و شورای عالی بورس داده شد که برای توسعه بازار سرمایه، مقررات مورد نیاز را وضع و بر حسن اجرای این مقررات، نظارت کند.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۱

کد خبر 418771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =