یک ارزیابی از بازار سرمایه همراه با ابراز امیدواری نسبت به آینده

یک کارشناس بازار سرمایه ارزیابی خود از معاملات امروز بازار سرمایه را مطرح کرد و نسبت به آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش صدای بورس، پیمان شوریابی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی درباره شرایط بورس به طرح این موضوع پرداخت که بورس در روز دوشنبه شاهد فشار فروشی متعادل بود و تاکید کرد: حذف نوسان گیری از بازار باعث شده که یک روز در میان شاهد فشار فروش و خرید به صورت نوسانی باشیم و خریدارانی که روز قبل خرید کرده اند به فکر سیو سود و خروج در روز بعد باشند.

وی افزود: هیجانات بازار همسو با شکل گیری صف های خرید و فروش بیشتر می شود. در ۱۰ دقیقه شروع بازار شاهد سکته و افت کم شاخص کل بودیم، سپس موج خریداران وارد شدند و ریزش را تا ساعت ۱۰ پس گرفتند، سپس دوباره موج جدید فروشندگان وارد شدند و باعث ریزش و قرمز شدن شاخص شدند.

پیمان شوریابی تصریح کرد: از مهم ترین اخبار امروز میتوان به سفر رئیس بانک مرکزی ایران به عراق برای رایزنی در حل مشکلات بانکی و شروع تزریق روزانه دلار به صورت اسکناس توسط بانک مرکزی، و همچنین افزایش قیمت قابل توجه عرضه های بورس کالا اشاره کرد. حجم معاملات بازار امروز نیز به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که رقم خوبی برای ایجاد کف شاخص است.  نمادهای بزرگ نیز گاهی به صف فروش می رسیدند که توسط بازارگردان حمایت شده و صف ها جمع آوری می شد.

در بخش دیگری این کارشناس بازار سرمایه به طرح این موضوع پرداخت که در نمادهای پالایشی، شپنا با بازگشایی خوب و رشد حدود ۱۳ درصد مواجه شد. شبریز با صف خرید و شبندر با معاملات متعادل و قرمز پوش درگیر بودند و افزود: در گروه فلزات، فولاد با معامله ۳۲۲ میلیون سهم از ساعت ۱۱ صف فروش بود که در انتهای بازار متعادل شد اما نتوانست سبز شود. فولاد خوزستان نیز با معامله ۱۷ میلیون سهم متعادل بود. در نماد ذوب  فروشندگان امروز به دنبال سیو سود بودند و این نماد از ساعت ۱۰:۳۰ به صف فروش رسید.

وی در مقاله‌ای به منظور بررسی شرایط بازار سرمایه نوشت: بانک ملت که دیروز با رشد ۱۰ درصد مواجه شدامروز با معامله ۷۹۵ میلیون سهم از ساعت ۱۱:۳۰ به صف فروش رسید که در انتهای بازار صف جمع آوری شد. بانک صادرات با حجم معاملات ۹۳۴ میلیون سهم بدون صف اما در محدود قرمز در حال نوسان بود. بانک تجارت هم با حجم معاملات ۱۶۹۱ میلیون سهم، بازار را بدون صف اما قرمز به انتها رساند. بزرگترین نماد بورس ایران، فارس نیز با معامله ۳۰ میلیون سهم و با معاملات متعادل و مثبت در بازار امروز ظاهر شد.

پیمان شوریابی اظهار کرد:‌ نماد فملی که چند روز است فشار فروش را تحمل می کند  امروز با معامله ۱۰۲ میلیون سهم معاملات معتدل و در محدوده قرمز داشت. گروه خودروسازان این روزها لیدر بازار سرمایه هستند. خگستر به با حجم معاملات ۷۵۱ میلیون سهم معاملات سبز و متعادلی داشت. ایران خودرو امروز با حجم معاملات ۳۳۱۵ میلیون، با صف خرید ۱۶۱ میلیونی بسته شد. خساپا نیز با معامله ۲۵۵۹ میلیون سهم و صف خرید ۲۹ میلیونی به رشد خود ادامه داد. امروز اکثر سهم های بازار قرمز پوش بودند. به طور خلاصه امروز شاخص کل با کاهش  ۱.۱۰% (۱۷۵۵۸ واحد) و شاخص هم وزن با کاهش ۰.۶۱% (۱۶۶۳ واحد) روبرو شدند. در بازار امروز نماد های شپنا ،خودرو، خساپا  بیشترین اثر مثبت و نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، کگل بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم که شاهد روزهای سبز و پر سود بورس باشیم.

کد خبر 418739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =