توضیحات معاون سمات درباره سایت‌های سجام جعلی

معاون سمات درباره سایت‌های جعلی سجام توضیحاتی را ارائه کرد و چند هشدار درباره فعالیت‌های افراد متقلب در این حوزه داد.

به گزارش صدای بورس، روز گذشته سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای ناجا در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبردی به پلیس فتا درباره شکایت بعضی از سهامداران بازار سرمایه از طریق سایت‌های جعلی سجام توضیح داد. وی گفت: تمامی این افراد طی روزهای گذشته با مراجعه با سامانه سجام مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) و برداشت غیر مجاز از حساب هایشان قرار گرفته اند.

در خصوص همین موضوع علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده‌گذاران مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به خبرنگار صدای بورس گفت: از ۱.۵ ماه گذشته متوجه شدیم یکسری سایت‌های جعلی فیشینگ سجام فعالیت می‌کنند. به محض اینکه متوجه فعالیت این سایت‌ها شدیم مقرر شد با همکاری پلیس فتا نسبت به فیلترینگ آنها اقدام شود، به این ترتیب به محض فعال شدن سایت‌های جعلی سجام در لحظه بسته می‌َشد.

معاون سمات افزود: گزارش‌ها درباره سایت‌های جعلی سجام از طریق مردم در سایت پلیس فتا و تیم رصد و امنیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دست آمد. این سایت‌ها مربوط به درگاه شاپرک نبود و در نهایت طبق عملیاتی که پلیس انجام داد ۷ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

وی بیان کرد: با دستگیری این افراد این کلاهبرداری‌ها از طریق سایت‌های جعلی به اتمام رسید. البته در بحث‌های مالی سوء استفاده زیاد است. به تازگی هم درباره مشاوره سهام عدالت تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود که اگر شهروندان فریب این افراد را بخورند تمام سهام‌شان کامل جابه‌جا می‌َشود.

ماهیار با بیان اینکه بازار سرمایه جذاب است، درباره برخی سوء استفاده‌ها درباره سایت‌های خرید و فروش و تخفیف‌ هم صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه دامین درگاه‌های پرداخت باید شاپرک باشد و آدرس آن تحت پروتکل HTTp باشد، گفت: در سایت‌ ۱۰۸ کارگزاری لینک سایت سجام اصیل قرار داده شده است و در همه ارکان بازار سرمایه هم نشانی اصیل سایت سجام قرار داده شده است. در فیلم‌های پلیس فتا هم مسائل مربوط به کلاهبرداری‌ها هست. در سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه هم این فیلم‌ها قرار داده شده است.

ماهیار از مردم خواست تا اخبار را طریق رسانه‌های اصلی دنبال کنند و در تراکنش‌های مالی‌َشان از اصالت لینک‌ها با خبر شوند.

وی هشدار داد: به تازگی متوجه شدیم برای بعضی کارگزاری‌ها هم سایت‌های جعلی ایجاد شده است که به کمک پلیس فتا از فعالیت سایت‌های شناسایی شده جلوگیری شد.

محمد فیروزی

کد خبر 418726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =