بازگشت بازار سهام چین به مدار صعودی

بازار سهام چین در نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شد؛ در حالی که سرمایه گذاران نسبت به ثبات اقتصادی در دومین افتصاد بزرگ دنیا امیدوارتر شده اند.

به گزارش صدای بورس،آینده نامعلوم بسته محرک مالی و بودجه اختصاصی کاخ سفید و همچنین سیاست های پولی آمریکا و تأثیر آن بر کاهش نرخ یوآن ، موجب بازگشت امید به اقتصاد چین شد.

بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۱ درصدی رو به رو شد و شاخص CSI در این کشور با افزایش ۲ درصدی معاملات را ادامه داد.

در ادامه، شاخص هنگ سنگ در بورس هنگ کنگ و نیکی ژاپن با افت ۰.۳ درصدی همراه شدند در حالی که انتشار گزارش درآمد شرکت ها دراین دو کشور کمی سرمایه گذاران را نسبت به ادامه سهامداری ناامید کرده است.

کریس وستون، مدیر تحقیقات کارگزاری پپراستون در ملبون در این خصوص اظهار داشت: اگر سرمایه ها به سمت کشوری حرکت کند که نرخ رشد بالاتری داشته باشد بدون شک، چین در رتبه نخست جذب سرمایه قرار خواهد گرفت. حتی اگر از جنبه سرایت بیماری کرونا هم بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، چین خیلی وقت است که اوضاع پاندمیک را پشت سر گذاشته اما اروپا همچنان درگیر است. این در حالی است که در بازار نفت اوضاع کمی متفاوت بود.

قیمت نفت برنت امروز در بازارهای جهانی با کاهش ۳۲ سنتی به هر بشکه ۴۲ دلار و ۵۳ سنت رسید و قیمت نفت آمریکا با افت ۳۰ سنتی هر بشکه ۴۰دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

بازگشت تولیدکنندگان آمریکایی به خط تولید، پس از کاهش شدت طوفان دلتا و همچنین فروکش کردن میزان اعتصابات کارگری در نروژ، موجب افزایش تولیدات در این بازار شد.

کد خبر 418718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =