۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
فروش سهام عدالت منطقی است؟

در دو ماه اخیر سهام عدالت حدود شش میلیون تومان از ارزش خود را از دست داده، برخی از سهامداران که برای فروش ۶۰ درصد سهامشان منتظر دریافت بیش از ۱۲ میلیون تومان بودند اگر الان سهامشان فروخته شود ۹ میلیون تومان دریافت خواهند کرد، در این شرایط آیا فروش سهام عدالت در این وضعیت منطقی است؟

به گزارش صدای بورس، ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در مرداد ماه تا نزدیک قله 21 میلیون تومان پیش رفت که در آن زمان بسیاری از سهامداران درخواست فروش سهام خود را ثبت کردند.

در واقع وقتی که سهامداران در میانه مرداد ماه درخواست فروش 60 درصد از سهامشان را ثبت کردند انتظار داشتند 12.6 میلیون تومان برایشان واریز شود، اما سهامی که درخواست فروش آن برای دریافت حدود 12 میلیون تومان ثبت شده بود اگر الان فروخته شود در بیشترین رقم 9 میلیون تومان واریز خواهد شد.

اگر این 9 میلیون تومان به صورت یک جا یا در چند نوبت به صورت عمده واریز می‌شد فروش سهام منطقی به نظر می‌رسد، اما واریزی‌ها همچنان خرد است، در هفته گذشته نیز برخی از کارگزاری‌ها واریز پول سهام عدالت را از سر گرفتند نیز مبلغ آن کمتر از 100 هزار تومان بود.

در حالی واریزی‌های خرد ادامه دارد که قرار بود این نوع پرداخت برداشته شود و سهامداران پول سهامشان را در رقم‌های عمده دریافت کنند.

از آنجایی که ارزش سهام عدالت به عملکرد بازار سرمایه بستگی دارد و پیش‌بینی کارشناسان نسبت به آینده بورس مثبت است، می‌شود اینطور در نظر گرفت که ارزش سهام عدالت کمتر از این نشود و رشد کند.

کاش ارزش سهام عدالت نسبت به زمان ثبت درخواست، واریزی‌های خرد و پیش‌بینی مثبت نسبت به آینده بورس و سهام عدالت این سیگنال را می‌دهد که درخواست‌های فروشی که در روزهای اوج قیمت سهام عدالت ثبت شده حذف شوند.

امکان حذف درخواست از هفته آینده

در این خصوص امکان حذف درخواست فروش از سوی کمیته فنی سهام عدالت تصویب شده و احتمالا از هفته آینده اجرایی شود.

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت گفت: موضوع امکان حذف درخواست فروش سهام عدالت به صورت جدی در حال پیگیری است و احتمالا طبق قولی که داده‌ایم از اوایل هفته آینده سهامداران می‌توانند درخواست فروش سهامشان را حذف کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که هر سهامداری که درخواست لغو سفارش را زد، هر تعداد سهامی که فروخته شده که هیچ اما درخواست فروش مابقی سهامی که فروخته نشده حذف شود.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 418716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =