اولین رفتار بازارها پس از وعده واکسن ترامپ

ارائه بسته مالی حمایتی دولت آمریکا از شرکت‌های هواپیمایی و احتمالا خبر وعده توزیع رایگان واکسن کرونا توسط ترامپ باعث اوج‌گیری شاخص بورس آمریکا و اروپا و افت ناچیز قیمت طلا شد.

به گزارش صدای بورس  به نقل از بلومبرگ، رئیس جمهور آمریکا در بازی جدید انتخاباتی خود از ارائه واکسن کرونا به صورت رایگان و پیش از انتخابات آمریکا خبر داده است. اما واکنش اولیه بازارها به این وعده چه بوده است؟ رشد شاخص بورس و افت قیمت طلا. اما چطور این اتفاق افتاده است؟

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۳۵۷.۴۰ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۸۷ درصد صعود تا سطح ۳۴۲۳.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۹۴ درصد افزایش در سطح ۱۱ هزار و ۳۷۱.۰۹ واحدی بسته شد.

در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با افت ۰.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۸۶.۲۶ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۰.۱۷ درصدی به ازای ۲۳.۹۱ دلار مبادله شد.

منبع:ایسنا

کد خبر 418375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =