«ونوین» چراغ تعدیل را روشن کرد

بانک اقتصاد نوین شب گذشته آثار تسعیر ارز را اعلام کرد تا اولین بانکی باشد که چراغ تعدیل را روشن کرده باشد.

 ۶۳۵ میلیارد تومان اثر مثبت دارد به گزارش صدای بورس، علیرضا بلگوری؛ مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در نامه ای به روشن قلب؛ ریاست اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی در مورد تغییر نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی و بدهی ارزی شفاف سازی کرد.

این بانک اعلام کرده: بنا به بخشنامه بانک مرکزی مورخ 15 مهرماه 99 با موضوع ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در شبکه بانکی، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی برای گزارشگری مالی میان دوره ای منتهی به شهریور ماه 1399، مبلغ 129 هزار ریال برای هر یورو و مبلغ 110 هزار ریال برای هر دلار آمریکا تعیین شده است.

با توجه به نرخ تسعیر اعمال شده در صورت های مالی پایان سال مالی 98 (102 هزار ریال برای هر یورو و 90 هزار ریال برای هر دلار) و با در نظر گرفتن وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در تاریخ 31 شهریور ماه 99 این موضوع منجر به شناسایی مبلغ بیش از 635 میلیارد تومان سود ناشی از تسعیر اقلام پولی می شود.

بنابراین تعیین آثار دقیق تغییرات مذکور بر سود و زیان بانک منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال 99 و اظهارنظر حسابرس مستقل بانک در این خصوص است.

کد خبر 418373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =