رشد آیفکس به‌رغم اختلال در سامانه فرابورس

شاخص فرابورس ایران(آیفکس) در معاملات امروز با رشد ۲۳۷ واحدی در حالی به ارتفاع ۱۷ هزار و ۸۸۵ واحدی صعود کرد که اختلالی ناشناخته و بی سابقه منجر به آن شد که معاملات فرابورس در اواخر بازار شروع شود و در هنگام نگارش این گزارش همچنان ادامه دارد.

به گزارش صدای بورس، ارزش معاملات فرابورس امروز ۳۴۰.۷ میلیارد تومان بود و ۱۸۴ میلیون و ۵۷۳ هزار سهم طی ۲۵ هزار و ۷۰۳ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت فناوری و مدیریت بورس در گفت و گویی دلیل این اختلال را نقص فنی و مشکل جدیدی توصیف کرد که در گذشته وجود نداشته است.

وی با اشاره به برطرف شدن موقتی مشکل و انجام برخی معاملات، گفت امیداوریم که بتوانیم برای روز معاملاتی بعد سیستم پایداری را داشته باشیم. 

نمادهای دی، ذوب، شگویا، صبا، آریا، کرمان و زاگرس جزو نمادهای پربیننده امروز بودند و نماد ذوب با ۲۵ واحد، بپاس با ۲۳ واحد، شگویا با ۲۳، دی با ۲۲، هرمز با ۱۶ ، زاگرس با ۱۳ و ومهان با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کردند در مقابل نماد زدشت و گکوثر بیشترین تاثیر کاهنده را بر آیفکس تحمیل کردند.

بیشترین افزایش قیمت در نمادهای تسه ۹۹۰۴، تملی۷۱۲، وسبحان، تملی ۶۱۲، تسه ۹۹۰۰۶، تسه ۹۸۰۲، و تسه ۹۸۰۲ شاهد بودیم.

نماد معاملاتی (حسیر۱) (شاوان۱) (ریشمک۱)به دلیل نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصد در نماد اصلی، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشر، (سمگا۱) سمگاح۱) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی متوقف شدند.

 نمادهای معاملاتی (غگلپا۱)، (غگلستا۱)، (غشهداب۱)، (گکوثر۱)، (شغدیر۱) بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان (شاوان۱)ریل سیر کوثر (حسیر۱) تولید نیروی برق دماوند (دماوند۱) به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد،  با وقفه همراه شدند.

مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ در نماد معاملاتی (تسه۹۷۰۷۱) جهت نقل و انتقال (خرید و فروش و هبه) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ به اتمام می‌رسد. لذا، نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات امروز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ متوقف می‌شود. همچنین لازم به ذکر است، مدت اعتباراوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ در نماد معاملاتی (تسه۹۷۰۷۱) جهت استفاده از تسهیلات از محل آن اوراق تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ است.

نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد (اخزا۷۰۳۱)، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اوراق، در پایان معاملات امروز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ شد.

کد خبر 418246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =