شاخص بورس امروز را با رشد تمام کرد

شاخص کل بورس تهران امروز را با معالات صعودی آغاز کرد و در پایان بازار با رشد ۲۴ هزار واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه امروز با رشد شاخص به ۲۴ هزار و ۵۳۷ هزار واحدی از محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد عبور کرد و در ارتفاع یک میلیون و 514 هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن بازار نیز با افزایش ۵۳۵۲ واحدی به رقم ۴۰۲.۱۱۸ واحدی به کار خود پایان داد.

نمادهای پربیننده بازار امروز «خودرو»، «وبملت»، «فولاد»،‌ «فملی»، «پترول»، «خساپا» و «وتجارت» بودند و نمادهای «فارس»، «وبملت»، «بورس»، «وغدیر»،«خودرو»، «اخابر» و «پارسان» بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بازار سرمایه گذاشتند.

بیشترین افزایش قیمت امروز به ترتیب مربوط به نمادهای «بورس»، «وسیلام»، «خاهن»،«کاما»، «وآذر»، «سیلام» و «قثابت» و بیشترین کاهش قیمت مربوط به نمادهای «ونیرو»، «غپاک»، «انرژی ۳»،‌ «ثشاهد»، «رکیش»، «ثنوسا» و «وتوصا» بود.

در بازار فرابورس امروز به علت نقص فنی سامانه معاملات سفارش‌گیری و دادوستدی در سهام شرکت های فرابورسی انجام نشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در مورد نقص فنی امروز سامانه معاملات فرابورس که منجر به عدم انجام سفارش گیری در موعد روزانه ۸:۳۰ تا ۹ و نبود دادوستد سهام شرکت‌های فرابورسی تا کنون شده اعلام کرده که «نقص فنی امروز سامانه، مورد و مشکل جدیدی بوده که در گذشته وجود نداشت.»

دهقانی گفته بود: بررسی های چند جانبه نشان داد فرایندهای کارکرد سامانه معاملات فرابورس درست بوده اما رفتارهای سامانه عادی نیست. با این اوصاف تلاش ها برای حل این مشکل جدید ادامه دارد ولی نمی توان زمان خاصی برای رفع اختلال اعلام کرد. حتی ممکن است امروز به نتیجه نرسد.

بنابراین امروز شاخص کل فرابورس بدون معامله به کار خود پایان داد.

پربیننده‌ترین نمادهای بازار فرابورس امروز نمادهای «دی»، «شگویا»، «صبا»، «آریا»، «کرمان»،‌ «مادیرا»، «توریل»  بودند.

کد خبر 418217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =