مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۱۴)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱۴مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس،‌ بازار سرمایه امروز روندی ریزشی داشت و با ۳۲ هزار واحد منفی به کار خود پایان داد و کانال یک میلیون و  در کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت. رشد ۰.۴ درصدی شاخص جهانی، رشد ۳ درصدی قیمت نفت خام،از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل امروز بود.

۱- آخرین تحولات قیمت دلار و یورو

۲- تحولات قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ مهر۹۹
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون  و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷   میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

۳- ارزش پالایش یکم امروز ۱۴ مهر ۹۹
ارزش روز پالایشی یکم نیز تحت تاثیر روند نزولی بازار کاهش پیدا کرد و در پایان ساعت معاملات به رقم ۴۸ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۴۰ تومان رسید. قابل ذکر است که نمادهای شتران و شپنا امروز متوقف بودند و تاثیری در کاهش ارزش پالایشی یکم نداشتند.

۴- ارزش روز معاملات دارا یکم (۱۴ مهر)
سهام دارا یکم با کاهش ارزش روبرو بود. ارزش روز معاملات دارا یکم امروز  ۱۴ مهرماه با قیمت پایانی ۲۰۵۴۹۰ ریال به کار خود پایان داد. تعداد معاملات این نماد در روز جاری معادل ۷۱ هزار و ۳۵۷ و ارزش بازار این صندوق معادل ۸۰۳ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان بود. حجم معاملات این نماد در بازار امروز بیش از ۳۹ میلیون ریال بود.

۵- ارزش سهام عدالت (۱۴ مهر ۹۹)
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۳ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۱۴۰ تومان رسید.

۶- آخرین جزییات و شرایط عرضه خودرو در بورس کالا
جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران گفت: مطابق پیش‌بینی انجام شده از سوی نمایندگان مجلس، در صورت عرضه خودرو در بورس امکان اعمال نظام قیمت‌گذاری ممنوع خواهد داشت. به عبارتی قیمت نهایی خودرو در اثر رقابت در فرایند حراج تعیین خواهد شد. ازاین‌رو، با ممنوعیت قیمت‌گذاری، دامنه نوسان نیز برای قیمت در نظر گرفته نخواهد شد.

۷- رشد ۳ درصدی قیمت نفت خام
در معاملات امروز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳.۱ درصد معادل ۱.۲ دلار رشد به ۴۰ دلار و ۴۷ سنت رسید. نفت سبک آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز ۳.۴ درصد معادل ۱.۲۶ دلار بالا رفت و به قیمت ۳۸ دلار و ۳۱ سنت معامله شد. همچنین طبق آخرین آمار موجود (جمعه ۱۱ مهر) قیمت سبد نفت اوپک به ۳۸ دلار و ۹ سنت رسید و پیش‌بینی می‌شود امروز به مرز ۴۰ دلار برسد.

۸- وال استریت نگران ترامپ است
امروز دوشنبه، شاخص جهانی سهام MSCI که بازار سهام ۴۹ کشور را رصد می‌کند، به میزان ۰.۴ درصد رشد کرد. همچنین شاخص اروپایی STOXX۶۰۰ با ۰.۷ درصد رشد روبه‌رو شد. با وجود این رشد مثبت، سرمایه‌گذاران وال استریت نگران این هستند که اخبار مربوط به سلامت ترامپ، ناقص با دروغ باشند. همچنین این نگرانی وجود دارد که اقدامات محدودکننده دولت برای کنترل بیماری کرونا به روند بهبود اقتصاد آسیب بزند.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، رویترز، صرافی بانک ملی، اتحادیه طلا، جواهر و سکه، باشگاه خبرنگاران جوان، اقتصاد آنلاین

کد خبر 418148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =