مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۱۲)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱۲ مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

‌ به گزارش صدای بورس،‌ اولین روزکاری این هفته در حالی به اتمام رسید که شاخص کل بورس بیش از ۴۲ هزار واحد رشد داشت و شاخص هم‌وزن هم بیش از ۳۱۰۰ واحد رشد نشان داد. امروز شاخص کل بازار عدد ۱ میلیون ۵۴۶ هزار واحد را نشان داد. خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، داغ تر شدن تنور پیش‌بینی‌های ریاست جمهوری آمریکا  از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

۱-  تحولات بازار دلار و یورو امروز( ۹۹/۷/۱۲)


۲- تاثیرگذار ترین‌ نمادهای بورسی امروز ۱۲ مهر۹۹
امروز در بورس نمادهای فولاد، فملی، فارس، کگل، تاپیکو، شپنا، وغدیر دارای بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بودند.

۳- ارزش روز سهام عدالت (شنبه ۱۲ مهر)
مجموع ارزش سهام عدالت در بازار امروز در پایان ساعت کاری معاملات با ۶ نماد حق تقدم دار به رقم ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۳۹ تومان رسید.

 ۴- کامودیتی‌های ایران در انتظار پایان تعطیلات چین/ افت ۱۹.۵۵ درصدی ارزش پول ایران
از پنجشنبه گذشته ۱۰ مهر تا پنجشنبه آینده ۱۸ مهر چین بابت جشن ۷۱مین سالگرد تشکیل جمهوری خلق چین تعطیل است و برای همین قیمت های صادراتی کامودیتی‌های  ایران افزایش قابل توجه نیافته و حتی کاهشی بوده است.

۵- عملکرد بازار سرمایه کشورها در سپتامبر ۲۰۲۰ ( نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهر ۹۹)

۶- ارزش دارا یکم امروز ۱۲ مهر ۹۹
امروز در بازار صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نسبت به روز قبلی کاری ۱۰ درصد رشد نشان داد. قیمت نهایی سهام این صندوق برای شروع معاملات فردای بازار ۲۲ هزار و ۱۱۲ تومان تعیین شد، این درحالی است که در آخرین معامله سهام این صندوق ۲۱ هزار و ۷۴۹ تومان بود. تعداد معاملات سهام دارا یکم امروز در بازار ۶۳ هزار و ۹۱۰ تومان بود. حجم معاملات در بازار ۱۷ میلیون و ۳۴ هزار سهم بود.

۷- جهش شرکت‌های معدنی در بورس
بررسی عملکرد ۷۴ شرکت زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی در بورس اوراق بهادار تهران در ماه شهریور ماه ۹۹ گویای جهش ۹۵.۳ درصدی سالانه و ۳۵ درصد نسبت به مرداد ماه۹۹دارد. در مجموع ۳۵ درصد کل فروش شرکت‌های تولیدی بورس تهران مربوط به حوزه معدن وصنایع معدنی است که مرتبط با رشد تولیدات این شرکت‌ها و تقویت بازار و رشد ارزش دلار است.

۸- قیمت روز سهام پالایشی یکم (۱۲ مهر)
امروز در بازار سهام دارا دوم  نسبت به قیمت اولیه سهام کاهش نشان دادند. با احتساب تخفیف هم تنها نماد  بورسی شبندر برای سهامدارای که این سهام را خریداری کردند سود نشان داد. در مجموعه هم ارزش سهام دارا دوم به رقم ۵۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۴۶۳ تومان رسید.

۹-غریب پور: ما به دنبال دستکاری بازار نیستیم/ صندوق بازرگانی در دو شرکت گل گهر و چادرملو تشکیل می‌شود
رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکتهای معدنی و صنایع معدنی در بازار سهام ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: صندوق بازارگردانی در دو شرکت گل‌گهر و چادرملو تشکیل می‌شود.  ما به دنبال دستکاری در بازار نیستیم؛ بازار باید متناسب با سازوکار خود، روند طبیعی خود را داشته باشد منتهی ما به عنوان شرکت‌های بزرگ وظیفه داریم از حقوق سهامداران خرد دفاع کرده و از ریزش‌های ناگهانی بدون دلیل که منجر به سقوط‌های ناگهانی بازار و زیان سهامداران خرد می شود، جلوگیری کنیم.

۱۰-  آخرین تحولات قیمت خودرو امروز ۱۲ مهر ۹۹

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، باما، ایسنا

کد خبر 417976

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =