یک پیش‌بینی از بازار روز یکشنبه (۱۳ مهر)

کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری بانک ملت با توجه به عوامل بنیادی شرکت‌ها وضعیت بازار را با روند مثبت ارزیابی کرد و شرایط فردای بازار را مثبت پیش‌بینی کرد.

به گزارش صدای بورس، روز شنبه -۱۲ مهر- بازار سرمایه با رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن به کار خود پایان داد. در حالی که بسیاری از نمادهای بازار به ویژه نمادهای مربوط به شرکت‌های بزرگ بازار مثبت بودند.

از نگاه الهه ظفری، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری بانک ملت دلیل این رشد را می‌توان به عوامل بنیادی در شرکت‌ها نسبت داد.

بازار سرمایه خودش را اطلاح کرده است
وی در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: بازار در یک و نیم ماه گذشته اصلاح کرده، این در صورتی است که سایر بازارهای موازی وضع خوبی داشتند و رشد شتابان (Sharp)  داشتند.

ظفری تصریح کرد: بازار سرمایه خودش را اصلاح کرد و در مقایسه با با دیگر بازارها جذاب‌تر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ صورت‌های مالی خوبی از شرکت‌ها منتشر شده است، نرخ رشد دلار به نرخ فروش شرکت‌ها هم کمک کرده است. از سوی نرخ‌های جهانی محصولات شرکت‌ها هم برای قیمت‌گذاری با رشد همراه بوده است. ظفری تاکید کرد: پیش‌بینی‌های مثبتی در خصوص نرخ‌های جهانی شرکت‌ها وجود دارد، این موضوع با واکنش مثبتی در بورس کالا همراه شده است. این واکنش مثبت به نرخ دلار و قیمت جهانی شرکت‌هاست.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: این باعث شده P برE  بازار جذاب‌تر شده باشد. سهام‌داران بعد نزول بازار و اصلاح آن حاضر نیستند به هرقیمت سهام‌شان را بفروشند.

وی گفت: بازار در حال بازگشت است اما باید دید به صورت قوی بازمی‌گردد یا خیر؛ شرایط برای بازگشت بازار مساعد است به خصوص به لحاظ بنیادی وضعیت خوبی است.

انتخابات آمریکا و جوی که ایجاد شده است
در بخش دیگری این کارشناس بازار سرمایه گفت: درباره انتخابات آمریکا جوی شکل گرفته است که با آمدن جو بایدن وضعیت ایران بهتر می‌َشود و با انتخاب مجدد دونالد ترامپ اوضاع بد می‌شود. اما هیچ‌کدام اینها خوب نیستند و هر دوی اینها درباره ایران اتفاق نظر دارند.

وی افزود:‌ ترامپ به دلیل رفتارهای که کرده و پیمان‌شکنی‌هایی که مرتکب شده است باعث می‌شود تا اگر مجدد رای بیاورد دنیا پشت وی نایستد اما بایدن می‌تواند اجماع جهانی علیه ایران را تقویت کند. در حال حاضر کشورها علیه ایران سکوت کرده‌اند، به این ترتیب مشکل پیچیده‌تر می‌َشود.

ظفری اظهار کرد: انتخابات آمریکا شاید در کوتاه مدت بر بازار سرمایه شوک وارد کند، به دلیل چشم‌انداز مثبتی که نسبت به بایدن وجود دارد در صورت انتخاب وی شاید قیمت دلار کاهش پیدا کند. کاهش نرخ دلار سبب می‌َشود تا نرخ فروش محصولات شرکت‌ها کاهش پیدا کند و باعث درجازدن بازار می‌َشود. اگر ترامپ هم رای بیاورد ریسک‌های سیاسی افزایش پیدا می‌کند.

بازار فردا مثبت است
این کارشناس بازار سرمایه گفت: باتوجه به معاملات دربازار امروز،‌ شرایط امیدبخش‌تر شده است. شاخص هم‌وزن هم مثبت شد و سیگنال منفی از بازار دریافت نکردیم. امیدواریم روند مثبت بازار بعد از کف‌ُسازی که صورت گرفته ادامه پیدا کند.

ظفری گفت: پیش‌بینی می‌کنم فردا بازار مثبت باشد.

وی در جمع‌بندی اظهار کرد: با ادامه روند مثبت بازار سطوح قیمتی هستند که زمان ورود به بازار است. به این سطوح قیمتی که برسیم اینکه واکنش بازار چه خواهد بود دارای اهمیت است اینکه واکنش هیجانی از سوی سرمایه‌گذاران رخ می‌دهد یا خیر؛

کد خبر 417967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =