۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
 موج‌های رنگ به رنگ بورس

میلاد ویسمه گفت: در تاریخ هفتم مهرماه تا اوایل دی ماه سال ۹۷ نیز سرمایه گذاران در این بازار، شرایطی مشابه شرایط فعلی را تجربه کردند، البته با این تفاوت که ارزش بازار امروز و ارزش معاملات قابل قیاس با آن زمان نیست ولیکن شرایط مشابه اتفاق افتاده بود و فروشندگان سهام‌ها در آن تاریخ صرفا بازنده اصلی بازار بودند، در نتیجه در حال حاضر به صلاح نیست سهامداران سهم‌های خود را بفروشند.

به گزارش صدای بورس،  ویسمه گفت: تحلیل بازار بورس برگرفته از دو ناحیه تکنیکال و بنیادی است که بر اساس تحلیل تکنیکال این بازار، شاخص بورس در موج چهار اصلاحی قرار دارد ولی عقیده برخی بر دیگر موج‌های اصلاحی است. 

وی با بیان اینکه موج چهار از سه ریز موج تشکیل شده است، افزود: به عقیده بنده بازار بورس در ریزموج اول این موج اصلاحی قرار دارد که این ریزموج منفی می تواند شاخص را حداکثر تا رقم یک میلیون و ۳۶۵ هزار واحد نزولی کند، البته حمایت های  فعلی نیز از اعتبار خوبی برخوردارند که شاخص با برخورد به این حمایت‌ها وارد ریز موج دوم صعودی می شود و بازاری سبز را ایجاد می کند و این موج می تواند حداقل تا یک میلیون و ۷۳۰هزار واحد و حداکثر تا یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد رشد کند.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: پس از این ارقام، مجددا باید منتظر ریزموج قرمز رنگ سوم باشیم که این موج حداقل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد و حداکثر تا یک میلیون ۳۶۴ هزار واحد می تواند افت داشته باشد. البته گذر این ریز موج سرعت بالاتری نسبت به ریز موج اول دارد و پس از تکمیل این چرخه، مجددا موج پنج انگیزشی به عنوان موج پرسود و سبز آغاز می‌شود.

ویسمه اظهار کرد: با این وضعیت پیش بینی می‌شود که در روزهای شنبه تا دوشنبه این هفته شاهد افزایش تقاضای بورس در گروه‌های شاخص ساز باشیم، البته از سهم های کوچک و غیر شاخص ساز هم نباید غافل شد چراکه ممکن است مسیر بهتری نسبت به گروه های شاخص ساز را بویژه در ریز موج سوم اصلاحی طی کنند. در مجموع تا انتهای هفته آینده وضعیت بازار سرمایه نسبت به وضعیت فعلی بهتر خواهد شد.

وی افزود: از دید تکنیکال ممکن است روند تکمیل موج چهار تا اواسط آذرماه طول بکشد و عملا بعد از این مدت بازار پویا و سبز را شاهد باشیم.

این فعال بازار سرمایه درخصوص تحلیل بورس از بعد بنیادی گفت: این بُعد به عوامل مختلف از جمله سیاست‌های داخل کشور و سیاست‌های کلان فرا ملی بستگی دارد که یکی از این عوامل می‌تواند نتیجه انتخابات آمریکا باشد البته نه به صورت کلان، بلکه بیشتر سیاست‌های داخل کشور از لحاظ تولید و عرضه محصولات شرکت‌ها و حمایت های حقوقی های بازار و بویژه سیاست های سازمان بورس می تواند نقش کلی را در وضعیت بنیادی سهام‌ها ایفا کند.

ویسمه بیان کرد: در حال حاضر قیمت برخی سهم‌ها به قیمت سال گذشته برگشته که این مهم سبب جذاب شدن شرایط می‌شود چراکه چهار بازار مالی موازی با بورس(مسکن، ارز و طلا، خودرو و اوراق و سپرده‌های بانکی) در این مدت رشد بی‌سابقه ای برای خود ثبت کرده‌اند و صرفا بازار بورس بر خلاف مسیر این بازارها در حرکت است. نابسامانی بازار سرمایه ادامه نخواهد داشت و در دی ماه عملکرد مثبت شرکت‌ها و بویژه عملکرد فروش گزارشات سه ماهه شرکت‌ها در پاییز و اخبار مثبث سیاسی، وضعیت را از لحاظ بنیادی بهبود خواهد بخشید.

وی اظهار کرد: در حال حاضر جای نگرانی برای سهامداران وجود ندارد و سهامداران باید صبر پیشه کرده و به آینده بازار بورس امیدوار باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 417960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =