بی‌تفاوتی شاخص کل بورس به کرونای ترامپ

در حالی که روز گذشته موضوع بیماری کرونای ترامپ در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت، بورس تهران تا لحظه نگارش این خبر با رشد شاخص مواجه شده است.

به گزارش صدای بورس،‌ از صبح شنبه بازار سرمایه در حالی برای معامله سهامداران بازگشایی شده که از روز گذشته موضوع ابتلای ترامپ به کرونا به خبری اول رسانه‌های جهان تبدیل شد. با این حال بورس تا لحظه نگارش این گزارش شاخص کل بورس بورس تهران با بی‌تفاوتی نسبت به این خبر عمل کرده است و رشد 30 هزار واحدی را نشان داده است. در حالی که شاخص هم‌وزن هم رشد 1800 واحدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب شاخص کل بورس روی کانال 1 میلیون و 533 هزار واحدی است. از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص در معاملات امروز می‌توان به فولاد، فملی،‌ کگلف تاپیکو، شپنا، فارس و وغدیر اشاره کرد. فعالان بازار سرمایه در ساعات اولیه کار بازار بیشتر از نمادهای شپنا،‌ خودروف وبلمت،‌ فولاد، پترول، فملی و وبصادر بازدید کرده اند. در حالی که تمام این نمادها نسبت به روز کاری گذشته (چهارشنبه هفته قبل) رشد قیمتی نشان می‌دهند.

در فرابروس هم شرایط مشابه است و رشد 224 واحدی شاخص کل باعث شده است تا این لحظه شاخص این بازار بر روی عدد 17 هزار و 900 واحدی قرار بگیرد. در این بازار نمادهای دی، ذوب، صبا،‌ آریا، شگویا،‌ زاگرس و سمگا ازجمله نمادهای پربیننده هستند.

همچنین در فرابورس نمادهای بپاس، وسپهر، صبا،‌ شگویا،‌ زاگرس و ذوب از جلمه نمادهای تاثیرگذار بر شاخص هستند.

کد خبر 417902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =