کاهش نیرو در بزرگترین شرکت پالایشی آمریکا

تاثیر منفی کرونا بر بخش انرژی به بیکار شدن تعداد زیادی از افراد منجر شده است.

به گزارش صدای بورس، با کاهش تقاضا برای بنزین و سوخت‌های دیگر، شرکت ماراتن پترولیوم بزرگترین شرکت پالایش نفت آمریکا از سه‌شنبه گذشته شروع به کاهش تعداد کارکنان و کارگران خود کرده است.

به دلیل کاهش مصرف سوخت بر اثر اعمال قرنطینه و اجرای برنامه دورکاری کارکنان، پالایشگاه‌های آمریکایی امسال با زیان‌های سنگینی روبه‌رو شده‌اند. بر اساس آمارهای رسمی، تعداد کارکنان این شرکت مستقر در اوهایو در ۳۱ دسامبر سال گذشته ۶۰ هزار نفر بوده است که دوسوم آنها در بخش خرده‌فروشی و فعالیت‌های خرد مشغول به کار بوده‌اند.

روز سه‌شنبه گذشته ۶۰ نفر از کارکنان شرکت ماراتن پترولیوم در پالایشگاه گالوستون تگزاس و ۶۰ نفر دیگر در پالایشگاه لس‌آنجلس از کار برکنار شدند. به گفته منابع آگاه، احتمالا این تعداد تا ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. در پالایشگاه گریویل لوییزیانا نیز ۴۵ نفر کار خود را از دست دادند.

در ماه آگوست، شرکت ماراتن پترولیوم شروع به تعطیل کردن پالایشگاه‌های در مارتینز کالیفرنیا و گالوپ نیومکزیکو کرد که در نتیجه، ۸۰۰ نفر بیکار شدند.

پیش‌بینی می‌شود که ماراتن پترولیوم در سه ماه سوم با ۶۲۳ میلیون دلار زیان مواجه شود. در نیمه نخست امسال، این شرکت ۹.۲ میلیارد دلار عمدتا بابت هزینه‌های ناشی از خرابی و صدمات از دست داد.

منبع: رویترز

کد خبر 417770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =