پیش‌بینی بورس در روزهای آینده

 شروع بازار امروز باز رشد ۱.۵ درصدی شاخص کل همراه بود اما این رشد شاخص پرقدرت نبود و نمادهای شاخص‌ساز در ادامه معاملات بازار با روندی نزولی همراه شدند.

به گزارش صدای بورس در حالی که بازار سهام امروز با رشد ۱٫۵ درصدی شاخص کل در ابتدای شروع معاملات همراه بود اما در ادامه روند معاملات بازار به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز بازار سیری کاهنده داشت.

 شروع بازار امروز باز رشد ۱.۵ درصدی شاخص کل همراه بود اما این رشد شاخص پرقدرت نبود و نمادهای شاخص‌ساز در ادامه معاملات بازار با روندی نزولی همراه شدند.

باقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: تا زمانی نمادهای شاخص‌ساز در بازار سرمایه با عرضه زیاد همراه باشند بازار سیر صعودی پرقدرتی نخواهد داشت و به نظر من در ادامه معاملات امروز بازار نیز این عرضه‌ها ادامه‌دار خواهد بود و روند صعودی شاخص را حفظ خواهد کرد.

این کارشناس در رابطه با روند بازار گفت: ما اعتماد در بازار سرمایه را از دست دادیم و به همین دلیل با هر عرضه در یک سهم بزرگ این هیجان به دیگر سهم‌ها و کلیت بازار نیز نفوذ می‌کند و عرضه و تقاضا در بازار سهام بهم می‌ریزد و تا زمانی که این اعتماد به بازار بازنگردد روند بازار نوسانی خواهد بود. همچنین راهکار بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه می‌تواند حمایت از بازار برای ثابت نگه داشتن آن باشد تا بازار بتواند با سرمایه حقیقی‌ها کف‌سازی خود را انجام دهد و سیر صعودی خود را شروع کند.

او در رابطه با نرخ ارز و بازار سرمایه بیان کرد: شایعات اصلاح قیمت ارز به نظرم درست نیست، زیرا ارز دلیلی برای اصلاح ندارد و وقتی ارز در کشور کم می‌شود نمی‌توان روی آن قیمت‌گذاری کرد. زمانی که دلار ۱۱ هزار تومان بود شاخص بازار سهام به یک میلیون واحد رسید اما الان که دلار در آستانه ۳۰ هزار تومانی شدن است شاخص کل بازار یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است، پس این تناسب درست نیست؛ یا باید شاخص بورس خودش را به قیمت دلار برساند یا باید قیمت دلار اصلاح شود که من به شخصه مورد دوم را محتمل نمی‌بینم.

خادمی در خصوص حمایت از بازار افزود: فعلا حمایت از بازار در حد تزریق اخبار به مانند مسکن به بازار سهام است. اخبار حمایت از بازار در حد ایجاد جو روانی مثبت و تبلیغات است، زیرا دولت فعلا توان حمایت از بازار را ندارد، اما حمایت از بازار می‌تواند بستن نوسان روزانه یا محدودیت برای فروش حقوقی‌ها باشد.

این کارشناس در پایان در رابطه با شایعات مطرح شده از مذاکره ایران و امریکا گفت: به نظر من قبل از انتخابات امریکا هیچ مذاکره‌ای بین ایران و امریکا نخواهد افتاد. اما اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد و مثبت باشد طبیعتا قیمت دلار روندی رو به پایین پیدا خواهد کرد و به تناسب آن بازار سهام نیز روندی اصلاحی و رو به پایین را خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 417423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =