۱۵ هزار میلیارد تومان منتظر ورود به بورس

بازار تشنه اخبار مثبت است زیرا بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در صندوق حامی کارگزاری مفید مانده و سهامداران منتظر خبرهای مثبت هستند تا اعتماد به بازار برگردد.

مهسا فرشادجو، کارشناس بازار در گفتگو با صدای بورس؛

در هفته گذشته شاخص کل با افت ۸۸ هزار واحدی به رقم یک میلیون ۶۱۱ هزار واحد رسید و ارزش معاملات بورس نیز به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید. از طرفی ایفکس با افت ۸۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار ۳۵ واحد رسید، این هفته نیز شاهد روندی منفی در بازار بودیم.
در اولین روزمعاملاتی هفته شاهد صف فروش در بیش از ۸۰ درصد نمادها به ویژه بانکی‌ها بودیم، همچنین در فلزی‌ها و معدنی‌ها شاهد ورود پول بودیم.
روز یکشنبه ارزش معاملات بورس افت شدیدی پیدا کرد به طوریکه ۷۰۵ هزار میلیارد تومان پول از بورس خارج شد و روز دوشنبه شاخص کل به رقم یک میلیون و ۵۹۵ هزار واحد و ارزش معاملات به رقم ۶ هزار میلیارد تومان  رسید.
روز سه‌شنبه شاهد بهبود نسبی معاملات بودیم ‌و ارزش معاملات بورس به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه حقیقی‌ها  از نمادهای فارس، فولاد و تایپکو و حقوقی‌ها از فملی و شپنا حمایت کردند.
در حال حاضر بازار بیشتر سمت شرکت‌های دلار محور رفته است. در این میان پتروشیمی‌ها از این روند منتفع می‌شوند، بازار تشنه اخبار مثبت است زیرا بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در صندوق حامی کارگزاری مفید مانده و سهامداران منتظر خبرهای مثبت هستند تا اعتماد به بازار برگردد.

کد خبر 417331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =