انتظار شرکت‌های بورسی برای دریافت مجوز سهام خزانه

سوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بسیاری از شرکت‌های بورسی برای حمایت از بازار، درخواست مجوز خرید سهام خزانه را به سازمان بورس ارسال کردند، اما همچنان در انتظار مجوز هستند.

به گزارش صدای بورس، مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه افزود: اتفاق‌های که برای پذیره نویسی‌ای تی اف دوم صورت گرفت جرقه‌ای برای کاهش رشد شاخص شد، زیرا مردم گمان می‌کردند که دولت ضامن رشد بازار سرمایه است، اما اینطور نیست؛ دولت باید ضامن سلامت و روان سازی معاملات در بازار سرمایه باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که تازه وارد بازار سرمایه شدند بورس را برای دید کوتاه مدت انتخاب کرده بودند تا در یک بازه یک تا دوماهه، سود کسب کنند.

سوری ادامه داد: در زمان ریزش شاخص کل بورس، تصمیات مهمی گرفته شد، اما این تصمیات اجرایی نشد به عنوان مثال سهام خزانه تاثیر زیادی در کاهش افت شاخص بورس دارد و شرکت‌های زیادی حاضرند برای حمایت از سهام، اقدام به خرید سهام خود کنند.

وی گفت: سازمان بورس از شرکت‌ها درخواست کرد و شرکت‌ها هم برای سهام خزانه طرح‌های توجیهی را ارائه کردند، اما هنوز مجوزی برای این منظور دریافت نکردند این درحالی است که قرار بود ۵ روزه مجوزها صادر شود، اما اکنون بیش از ۱۰ روز است که خبری از صدور مجوزها نیست.

کارشناس بازار سرمایه افزود: انتشار اوراق اختیار فروش تبعی نیز کمک خوبی برای حمایت بازار می‌کند و نیازمند حضور بیشتر شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: برای انتشار اوراق تبعی، شرکت‌ها هنوز در گیرودارهای اداری باقی ماندن و شرکت‌های معدودی مجوز انتشار اوراق اختیار تبعی را در بازار دریافت کردند و این کافی نیست و باید همه شرکت‌ها اوراق تبعی انتشار کنند.

کد خبر 417314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =