«کارگزاری پارسیان» صدر نشین بازدهی

هفته‌ای که گذشت شاهد کاهش در نماگر بازار سرمایه بودیم. بعد از افزایش اندک شاخص کل در چند روز اخیر، روند اصلاحی آن مجدداً از سر گرفته شد و شاخص کل بورس در این هفته از 1,704 هزار واحد، با 93 هزار واحد کاهش، به 1,611 هزار واحد رسید.

به گزارش صدای بورس، در هفته منتهی به 31 شهریور ماه صندوق‌های سهامی توانستند خوش بدرخشند و در صدر صندوق‌های پربازده قرار بگیرند.
صندوق‌ «کارگزاری پارسیان»، «زرین پارسیان» و «مشترک پیشرو» به ترتیب با کسب 3.71، 3.59 و 3.36 درصد بازدهی، عنوان پربازده‌ترین صندوق‌های این هفته را از آنِ خود کردند.
در همین هفته ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثبت شد.
خالص ورود وجه نقد به کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 55 هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های با درآمد ثابت با 24.3 هزار میلیارد ریال بیشترین ورود وجه نقد را داشتند.
در این هفته صندوق‌های سهامی ورود 14.6 هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط ورود 0.02 هزار میلیارد ریال را تجربه کردند.
نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای این هفته بر روی عدد 3 میلیون و 621 هزار میلیارد ریال ایستاد. این مسائل در حالی مطرح است که در هفته چهارم شهریور ماه نیز ،  ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثبت بود.
خالص خروج وجه نقد از کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 26.9 هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های سهامی با 32.1 هزار میلیارد ریال بیشترین خروج وجه نقد را داشتند. همچنین در تاریخ مذکور صندوق‌های با درآمد ثابت ورود 3.4 هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط خروج 4.5 هزار میلیارد ریال را تجربه کردند. نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای هفته چهارم شهریور ماه بر روی عدد 3 میلیون و 135 هزار میلیارد ریال قرار گرفت.

صندوق‌ها به طور کلی 42 درصد از دارایی‌ها را در وجه نقد و سپرده بانکی، 33 درصد اوراق بدهی و 24 درصد در سهام مستعد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هفته نامه اطلاعات بورس ،شماره  369

کد خبر 417307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =