تقسیم سود ۳۵۰ تومانی پاکشو بین سهامداران/ پیش بینی عملکرد ۶ ماه اول سال تحقق یافته است

گروه صنعتی پاکشو ۷ هزار میلیارد ریال سود و به ازای هر سهم ۳۵۰ تومان بین سهامداران تقسیم کرد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه صنعتی پاکشو با حضور سهامداران در سالن اجتماعات گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد.

در این مجمع که به ریاست مسعود سزاوار ذاکریان رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشو تشکیل شد،  تقسیم مبلغ ۳۵۰ تومان سود به ازای هر سهم به تایید حاضران در جلسه رسید.

براساس این گزارش، صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۹۸/۱۲/۲۹ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

موسسه حسابرسی بیات رایان به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت، موسسه حسابرسی  فراز مشاور ـ دیلمی پور، به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب و روزنامه‌ دنیای اقتصاد، روزنامه کثیرالانتشار گروه صنعتی پاکشو جهت درج آگهی‌های شرکت برای سال مالی 99 تعیین شد.

 در این جلسه ضمن تصویب هزینه کمک های پاکشو به سیل زدگان و هزینه های انجام شده برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ ،  مصوب شد مبلغی تا سقف ۵ میلیارد تومان در اختیار هیئت مدیره پاکشو برای انجام کمک‌های بشر دوستانه و ایفای  مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته  شود.

صورت وضعیت مالی
جمع کل ارزش داراییها در صورتهای مالی تلفیقی در ۲۹ اسفند ۹۸ بالغ بر ۵/۲۱هزار میلیارد ریال  گردیده ،  این دارایی ها در سال قبل  برابر با ۵/۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است . میزان سود خالص شرکت اصلی در سال مالی مورد نظر برابر با ۷،۳۸۰،۹۹۰،۲۵۱،۷۰۳ گردیده که  نسبت به سود خالص سال پیش که ۴،۰۵۲،۱۳۷،۲۲۵،۶۶۸ ریال  محقق شده ، ۸۲ درصد افزایش نشان میدهد .

سود پایه هر سهم
سود  عملیاتی هر سهم ۲،۷۰۳ ریال ، سود  غیر عملیاتی ۹۸۷ ریال و سود پایه هر سهم ۳،۶۹۰ ریال بوده است.

در ابتدای جلسه مهندس محمد عالمی، مدیرعامل شرکت پاکشو به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی ۹۸ پرداخت و گفت: فروش خالص ( تلفیقی ) گروه صنعتی پاکشو از ۱۴ هزار میلیارد ریال به بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و  سود عملیاتی گروه  از ۵ هزار و چهارصد  میلیارد ریال به بیش از ۸ هزار و پانصد  میلیارد ریال رسیده است.

 وی درادامه گفت : سود هر سهم شرکت اصلی  با بیش از ۷۸ درصد افزایش ،‌ از ۲۰۲۶ ریال به ۳۶۹۰ ریال  نایل شده است  .

۱۱۰ درصد بودجه فروش  ۱۸ هزار میلیارد  ریالی محقق گردیده  و همچنین درآمد حاصل از  سرمایه گذاریها  از  ۶/۹۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به ۲۶۹میلیارد  تومان  در سال  ۹۸افزایش یافته است .

 در ادامه مصاحبه اختصاصی صدای بورس با محمد عالمی،مدیر عامل گروه صنعتی پاکشو: 

سوال : برنامه شرکت برای افزایش سرمایه را توضیح دهید ؟
موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی  سرمایه گذاری ها در برنامه سال جاری شرکت پیش بینی شده و این موضوع  بعد از اینکه مصوبه هیات مدیره را دریافت کرد، به طور رسمی ار طریق سایت کدال  اطلاع رسانی می­شود .

سوال : چه برنامه هایی برای توسعه گروه صنعتی پاکشو در دستور کار دارید ؟
 توسعه­ شرکت با هدف گسترش بیش از پیش سبد فروش گروه صنعتی پاکشو و انجام سرمایه گذاری های جدید در دستورکار است و به دنبال آن هستیم که  پس از انجام اقدامات اجرایی  اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد .

سوال : لطفا درخصوص امکان تحقق بودجه سال ۹۹ اعلام نظرفرمائید ضمنا با توجه به افزایش شدید قیمت مواد اولیه و سایر نهاده های تولید ,  آیا قیمت فروش محصولات تولیدی شرکت پاکشو افزایش خواهد داشت؟ با وجود تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریمهای ظالمانه و با نظر به تشدید نیاز مردم به محصولات شوینده بدلیل شیوع ویروس کرونا , گروه صنعتی پاکشو همانند قبل درکنار مصرف کنندگان عزیز خواهد بود  . درمورد تحقق کامل برنامه فروش شرکت , امیدوارم به یاری خداوند رحمان وبا تدابیراندیشیده شده , تمرکزروی سرمایه گذاریها وتوسعه آنها و اجرای اثر بخش و کارای برنامه های مورد نظر , شاهد تحقق بیش از صددرصدی بودجه سال ۹۹ باشیم تا مثل همیشه موجبات خرسندی سهامداران عزیزرا فراهم نمائیم ,  درخصوص افزایش قیمت  محصولات هم ازطریق انجمن صنایع شوینده , بهداشتی و آرایشی کشور پیگیرهستیم  تا با تعامل با مراجع قانونی ذیربط مانند سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ,  مجوز افزایش قیمت محصولات تولیدی را متناسب با افزایش مواد اولیه و سایر نهاده های تولیدی اخذ نمائیم .

سوال : لطفا در خصوص تولید و عرضه محصولات جدید و تامین بیش از پیش نیاز مصرف کنندگان توضیح دهید :
 علیرغم شرایط سختی که در بازار است مطابق روال هرساله برنامه توسعه محصولات در تک تک برندها دنبال می­شود و برنامه ریزی برای رشد و ایجاد تنوع در محصولات با هدف تامین رضایت و نیاز های متنوع مصرف کنندگان بصورت دائمی و مستمر انجام میشود.  

سوال : ورود شرکت پدیده شمی جم به بورس اوراق بهادار در چه مرحله ای بوده و آیا شرکتهای دیگر این گروه در سالجاری وارد بورس خواهند شد ؟
شرکت پدیده شیمی جم و شرکت آریان کیمیا تک، جزء شرکت هایی هستند که کارهای اولیه شان انجام شده است و به زودی وارد بازار سرمایه خواهند شد برآورد  این است که بین ٣تا ٦ ماه آینده این شرکت ها موفق شوند مراحل پذیرش ، درج در تابلو و عرضه اولیه را بگذرانند. در این میان ورود شرکت پدیده شیمی جم به  فرابورس قطعی می­باشد.

کد خبر 417297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =