تدوین دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید

بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سازمان بورس و اوراق بهادار پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری های جدید تدوین شد.

به گزارش صدای بورس، محمد عطایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق گفت: بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار، مقرر شد تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری های جدید را تنظیم کند.

عطایی با بیان اینکه هم اکنون این پیش نویس در بخش قوانین و مقررات تارنمای سازمان بورس به آدرس www.seo.ir قابل مشاهده است، افزود: هرچند در این پیش نویس تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط به کسب و کار تاسیس کارگزاری و مسایل زیرساختی، فنی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته، اما دستور العمل مورد اشاره فعلا در قالب پیش نویس پیشنهادی تدوین شده و کارشناسان و صاحب نظران می توانند نظرات خود را در این زمینه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه نیازمند کارگزاری های بزرگ است، افزود: کارگزاری های جدید باید از زیر ساخت های فنی توسعه یافته و توان تخصصی بالا در حوزه آی تی برخوردار باشند و دستورالعمل فوق نیز بر همین اساس احصا شد.

وی با تاکید بر اینکه محور برآورد سرمایه، ابعاد فنی و زیر ساختی است، افزود: در این دستورالعمل، به OMS و بک آفیس های اختصاصی کارگزاری ها توجه ویژه ای شده و بخش عمده ای از سرمایه پیشنهادی برای تاسیس کارگزاری، به این امر اختصاص دارد.

عطایی ادامه داد: بررسی پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری های جدید در دستور کار کمیته تدوین مقررات سازمان بورس قرار گرفته و پس از جمع بندی نهایی، باید به تایید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برسد.

وی در پایان، مجددا از متخصصین و کارشناسان بازار سرمایه دعوت کرد تا دیدگاه و پیشنهاد های خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار منتقل کنند.

منبع: سنا

کد خبر 417027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =