۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
روانشناسی امواج الیوت

روانشناسی امواج الیوت شامل پنج موج است که در ادامه می خوانید؛

موج 1
سهام حرکت اولیه خود را انجام داده است. این حرکت به این دلیل رخ داده است که تعدادی از معامله گران به طور ناگهانی (به دلایل مختلف واقعی یا تصوراتشان) احساس کرده اند که قیمت پایین است و باید بخرند. این عامل موجود رشد قیمت شده است.

موج 2
در این مرحله عده ای از معامله گران حاضر در موج اول احساس می کنند که قیمت بیش اندازه بالا رفته و سود خود را گرفته و معاملات خود را بسته اند. این باعث می شود که سهام دوباره سقوط کند، اما سقوط آن به اندازه ای نیست که به قیمت پایین تر از ابتدای شروع موج اول برسد.

موج 3
این موج طولانی ترین و قوی ترین موج است، بازار توجه اکثریت معامله گران را به خود جلب کرده است. بیشتر مردم جذب این سهام شده اند و مایل به خرید آن هستند. این امر باعث می شود قیمت سهام بالا و بالاتر برود. در بیشتر مواقع قیمت سقف در موج سوم بالاتر از قیمت سقف در انتهای موج اول است.

موج 4
مردم شروع به گرفتن سود و بستن معاملات خود می کنند. زیرا فکر می کنند قیمت بیش از اندازه بالا رفته است. این موج ضعیف است. زیرا بیشتر مردم اعتقاد دارند که قیمت هنوز بالا می رود و میخرند.

موج 5
این موجی است که در آن مردم زیادی دیوانه وار ، وارد بازار می شوند و این سهم را می خرند. مدیر عامل شرکتی که این سهم را ارائه می دهد روی جلد مجلات مختلف اقتصادی و مالی به عنوان برترین مدیر سال معرفی می شود! دلایل بسیاری از کسانی که برای خرید این سهم وارد بازار شده اند شاید خنده دار باشد ولی در هر حال موجب بالا رفتن بیش از اندازه قیمت سهم می شود.

کد خبر 416923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =