مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۲۶)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۲۶شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش  صدای بورس، امروز ۲۶شهریور ۹۹  شاخص بورس در جریان معاملات بازار سرمایه شاخص کل امروز با ۳۹۵۱۴ واحد افزایش همراه بود که این موضوع سبب افزایش ارزش سهام عدالت نیز شد. برجسته‌ترین اخبار امروز سبزپوشی ادامه‌دار بورس، تمدید مهلت ثبت نام دارا دوم، نوسانات بازار سکه بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- قیمت دلار و یورو امروز( ۹۹/۶/۲۶)

۲- پالایشی یکم تمدید شد
علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد:با توجه به پیگیری رسانه‌ها و مردم با سازمان خصوصی‌سازی که تقاضای تمدید پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم را داشتند، این فرصت تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه سال جاری تمدید شد.سقف این پذیره نویسی ۵ میلیون تومان است و قیمت سهام شرکت‌هایی که در این صندوق قرار دارند ۲۰ درصد زیر قیمت چهار پالایشگاهی است که در پایان روز ۴ شهریور مشخص شده است.

۳- ارزش سهام عدالت و دارایکم ۲۶ شهریور ۹۹
سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان افزایش یافت. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش به حدود ۱۰ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان رسید. براین اساس،  ارزش ۶۰ درصد از سهام عدالت امروز از ۱۰ میلیون تومان عبور کرد. 

۴- ارزش دارا یکم ۲۶ شهریور ۹۹
قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با رشدی ۱.۶۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۴ هزار و ۵۱۴ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۴ میلیون ۹۰۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کند.در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارا یکم با افت ۳.۷۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به ۲۳ هزار و ۲۲۰ تومان کاهش یافت. 

۵- ۵ شرکت سرمایه­‌گذاری استانی جدید در تالار شیشه‌ای
۵ شرکت سرمایه­ گذاری استان آذربایجان غربی، اردبیل، یزد، بوشهر و کرمانشاه به عنوان نوزده تا بیست و سومین شرکت سرمایه­ گذاری استانی در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شدند.

۶- بانک قرض الحسنه رسالت مجوز افزایش سرمایه گرفت
بانک قرض الحسنه رسالت در نظر دارد تا سرمایه فعلی خود را از ۵۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان معادل ۲۸۸ درصد، افزایش دهد.

۷-​​​اولین ملک بانکی در بورس کالا به فروش رسید
بانک اقتصاد نوین در روز جاری یک قطعه زمین با کاربری تجاری مسکونی را در شهرستان بندرعباس درحالی روی میز فروش برد که این ملک به قیمت پایه ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال به فروش رسید تا عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالا رسما وارد فاز اجرایی شود.

۸- اوراق سلف مسکن به نفع خریدار و سازنده
وزیر راه و شهرسازی گفت: اوراق سلف موازی استاندارد مسکن دارای مزایا و کارکردهای متعددی است که ازجمله آن‌ها، امکان تأمین مالی برای فعالان ساخت‌وساز و اطمینان از فروش، امکان خرید مسکن پیش از ساخت در یک بازار رسمی برای خانوارها، دسترسی به انجام معاملات از سراسر کشور، امکان سرمایه‌گذاری به‌صورت متری در مسکن و تضمین اجرای تعهدات سازندگان توسط شرکت بورس کالا بوده است که خرید مسکن پیش از ساخت در بازار رسمی و امکان خرید متراژهای متفاوت از واحدهای مسکونی، ریسک افزایش قیمت مسکن برای افرادی که توان خرید واحد مسکونی کامل را ندارند، پوشش خواهد داد.

۹- قیمت خودرو خارجی امروز ۲۶ شهریور ۹۹

۱۰-​​​​​همتی: نرخ‌های ارز در بازار دوام نخواهد داشت
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ‌های ارز در بازار، اقتصادی نیستند و دوام نخواهند داشت، به مردم توصیه کرد: دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

منبع: صدای بورس، اطلاعات بورس، نیکان رسانه، تسنیم، ایسنا، باما

کد خبر 416784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =