۵ شرکت بورسی خبر از افزایش سرمایه دادند

از ۵ شرکت بورسی همچون شرکت پالایش نفت تهران،‌ فارس و مادیرا خبر افزایش سرمایه‌شان منتشر شد.

به گزارش صدای بورس،‌ چند شرکت بورسی برای روزهای آینده اعلام کردند که تصمیم به افزایش سرمایه گرفته‌اند و جلسات مجموع عمومی با این دستور کار برگزاری خواهند کرد.

جلسه مجمع عمومی شرکت پالایش نفت تهران با نماد بورسی شتران در ساعت ۰۸:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ در استان تهران، شهر ری به آدرس تهران-شهرری -جاده قدیم قم- نرسیده به باقرشهر- بلوار شهید تندگویان- شرکت پالایش نفت تهران-ساختمان شهید بهشتی - طبقه دوم- تالار شهید آوینی برگزار می‌شود.

مادیرا ضمن اعلام خبری درباره افزایش سرمایه ۵۰۰۰ میلیارد ریالی مرحله اول در دستور کار این مجموعه،‌ اعلام کرد: مطابق اظهارنظر حسابرس این شرکت در خصوص گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال و پیرو گزارش بیانیه ثبت افزایش سرمایه این شرکت (ارسال شده برای سازمان بورس) به استحضار می رساند، افزایش سرمایه طی دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول آن از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی (جمعا به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال) و مرحله دوم آن پس از ثبت مرحله اول، از محل مطالبات و آورده نقدی (جمعا به مبلغ ۱۰۸۰۰ میلیارد ریال) می‌باشد. مزید استحضار فرآیند افزایش سرمایه این شرکت منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس است که پیگیری های لازم جهت اخذ آن در دست اقدام می باشد.

دشیمی هم خبر از افزایش سرمایه داد و اعلام کرد: گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵۵ میلیار ریال به مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح و بهبود ساختار مالی و تامین مالی سرمایه در گردش که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«ساراب» نیز اعلام کرد: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۹A-۰۵۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱  افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۹۰۰ هزار میلیون ریال به‌مبلغ ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۳۶۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۶ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

در مجموعه‌های «فارس» هم افزایش سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی رقم می‌خورد.

از نوری شایعات و شنیده ها از افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی حکایت دارد.

در مجموعه زفکا هم هیأت مدیره پیشنهاد تشکیل مجموع عمومی فوق‌العاده درباره افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی از محب مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی داده است.

کد خبر 416782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =