۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
رصد بورس از تلویزیون

سید محمد شمس‌الدین درباره رصد بورس از تلویزیون گفت: تلویزیون بورسی، بستری سهل‌الوصول برای جهت‌دهی اطلاعات صحیح به سرمایه‌گذاران، ارائه تحلیل‌های اصولی و مورد وثوق سازمان بورس و آموزش بورس به همه اقشار مردم است.

به گزارش صدای بورس، سید محمد شمس الدین، عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما و از مجریان فنی این طرح در خصوص ضرورت وجود شبکه بورسی گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ میلیون سهامدار فعال در بازارسرمایه حضور دارند که از این میزان حدود یک میلیون نفر روزانه به معامله سهام در این بازار می پردازند. این افراد همواره نیازمند اطلاعات و اخبار صحیح و در دسترس هستند تا بتوانند تصمیمات درستتری در بازارسرمایه داشته باشند.
 شمس الدین افزود: به طور معمول انتشار اخبار و اطلاعات بورسی در بستر اینترنت انجام می شود، براین اساس تلویزیون بورسی برای سهامدارانی که به اینترنت و امکانات پیشرفته دسترسی ندارند این امکان را می دهد تا به عنوان مرجعی رسمی به اطلاعات موثق، تحلیل درست و اخبار رسمی دسترسی پیدا کنند.
وی اعلام کرد: تلویزیون بورسی از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ (زمان معاملات) به طور زنده از رسانه ملی و همانطور که اشاره شد بدون نیاز به اینترنت، اطلاعات بازار در اختیار سهامداران قرار می دهد تا افرادی که خواستار رصد بازار هستند بتوانند به راحتی، معاملات سهام را مشاهده کنند.
شمس الدین تاکید کرد: زمانی که شایعاتی در خصوص بازار پخش می شود، تلویزیون بورسی می تواند به عنوان مرجعی رسمی به شفاف‌سازی در خصوص وقایع این حوزه و نیز انتشار اخبار و اطلاعات لازم در این زمینه بپردازد.
وی ارائه «تحلیل» که یکی از موارد مورد نیاز سهامداران برای سهامداری اصولی در این بازار است را یکی دیگر از موضوعات گنجانده شده در تلویزیون بورسی عنوان کرد و گفت: کلیه خبرها و اطلاعیه‌های بازارسرمایه شامل بورس کالا، بورس انرژی، فرابورس و بورس اوراق به طور رسمی و زنده در این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.  
شمس‌الدین موضوع «آموزش» صحیح و مورد تایید سامان بورس به عنوان مرجع قانونی بورس کشور را یکی دیگر از موارد در نظر گرفته شده در تلویزیون بورسی مطرح کرد و افزود: این آموزش هم به طور زنده در تلویزیون بورسی پخش می‌شود و هم فایل ویدیویی و مکتوب آن در بسترهایی مانند تلویبیون و IDTV (تلویزیون دیجیتال تعاملی) در دسترس عموم قرار می گیرد.منبع: سنا

کد خبر 416780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =