همتی: نرخ‌های ارز در بازار دوام نخواهد داشت

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ‌های ارز در بازار، اقتصادی نیستند و دوام نخواهند داشت، به مردم توصیه کرد: دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

به گزارش صدای بورس، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود درباره بازار ارز، نوشت: از چند هفته پیش دولت آمریکا با طرح لغو تمام معافیت‌های تحریمی و راه‌اندازی ماشین تبلیغاتی خود توسط رسانه‌های وابسته، آخرین تلاش‌های خود را برای ایجاد التهاب در بازار ارز کلید زد.

وی افزود: به نظر نمی‌رسد اقدام دیگری برای استفاده در فشار حداکثری باقی مانده باشد. آمریکایی‌ها از این کار بیشتر هدف تبلیغاتی دارند و طبیعی است که نوسان گیران و سودجویان در بازار ارز برای بهره‌گیری از فضای تبلیغاتی تلاش لازم به عمل بیاورند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: پیش از این هم گفتم که ثبات بازار ارز برای بانک مرکزی اولویت دارد و در حاشیه نرخ بازار نسبت به عرضه سنگین اقدام و اجازه آربیتراژ و نوسانگیری نخواهد داد.

همتی اظهار کرد: بانک مرکزی ضمن افزایش عرضه در بازار ثانویه تسهیل و تسریع تامین ارز واردکنندگان در این بازار به پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و معدنی‌ها اعلام کرد که آنها نیز می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را علاوه بر صرافی‌های بانکی، مستقیم به صرافی‌های مجاز جهت واردات کالاهای دارای تخصیص ارز بفروشند.

وی تصریح کرد: نرخ های ارز در بازار اقتصادی نیستند و دوام نخواهند داشت مردم عزیز دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

کد خبر 416779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =